Pôvodná ponuka už vypršala, ale nevadí. Táto je totiž takmer rovnaká.
Otvorená vstupenka platná do konca divadelnej sezóny
Nenechajte si ujsť nové ponuky podniku Mestské divadlo Žilina
Postrážime, aby vám už žiadna nová ponuka neutiekla.
Upozorniť na nové ponukyNenechajte si ujsť nové ponuky podniku Mestské divadlo Žilina
Postrážime, aby vám už žiadna nová ponuka neutiekla.
Upozorniť na nové ponukyPrihlásením k odberu vyjadrujete súhlas s podmienkami použitiaZlavomat.sk. Prečítajte si taktiež informácie o tom, ako spracovávame osobné údaje.
Upozornenie nastavené
Podobné ponuky, z ktorých si určite vyberiete
Prehľad ponuky
Zážitok je tým najkrajším darčekom. A najmä ten kultúrny! Ak niekomu pod stromček podarujete dve vstupenky do divadla, možno vás vezme so sebou.
Otvorená vstupenka na jedno vybrané divadelné predstavenie platí do konca divadelnej sezóny – do 20. júna 2018. Vstupenka neplatí na hosťujúce predstavenia.
Vybrať si môžete z nasledujúcich predstavení:
Kontroverzná, provokatívna a štipľavo-vtipná čierna komédia o tom, ako sa navzájom duševne a telesne mrzačíme. Šteklivá inscenácia hry Sexuálna perverzita v Chicagu v réžii Jána Štrbáka rozpráva o kvartete hrdinov, ktorí sa zábavou, sebavedomým jazykom a snahou vybočiť z normy bránia pred zlyhaním v láske. Rafinovane a najradšej bez záväzkov sa snažia ovládať svoju žiadostivosť a túžby. Akékoľvek hlbšie vzťahy sú už vopred odsúdené na zánik. Ich sexuálne úlety a energia výrečnosti len maskujú osamelosť a neschopnosť naozajstných citov. Zvodca Bernie a jeho nesmelý kolega Danny si nenechajú ujsť jedinú príležitosť na to, ako zbaliť nejakú babu. A aj keď sa zdá, že sa staneme svedkami budovania nejakého vzťahu, vlastným pričinením hrdinov nakoniec nemá šancu na prežite. |
Vtipná, satirická reflexia mediálnej a politickej pretvárky. Na firemnej oslave sa stretne päť moderátorov priemernej televízie Bomba, ktorá oslavuje 10. výročie svojho vzniku. Každý z nich je unavený a deprimovaný tým, čo každodenne pomocou overených trikov predáva divákom. Od hviezd na počkanie až po politikov v doživotnej funkcii. Vo vzájomnej, no prázdnej komunikácii, hľadajú protagonisti ventil a pochopenie pre svoju prácu. Tá sa na verejnosť dostáva v povrchnej a optimistickej forme. Ich úsmev je pritom len ďalším trikom na odpútanie našej pozornosti. Televíziu často zapíname preto, aby sme sa vypli. Kúzlo moderátorov, čarovné slovíčka, to všetko k vám príde aj na divadelných doskách v ironickej a odpútanej podobe s príchuťou ozajstných trikov. Varietný sled kúzelníckych čísiel, ktorý sa odohráva paralelne s estrádnymi výstupmi, trefne upozorňuje nielen na to, že žilinskí herci sú dobrí kúzelníci, ale hlavne na to, že dnešný konzumný svet je len jedna veľká ilúzia. Každý správny kúzelník, rovnako ako „správny“ politik a biznismen, využíva ilúziu reality a ovláda umenie, ako najlepšie odvrátiť pozornosť. Mediálna tvár je len povrch, pod ktorou sa skrýva to, čo žiadny smrteľník neobjaví. |
Fascinujúca adaptácia výnimočného Dostojevského románu o prekročení hraníc. Sám Dostojevskij ho označil ako „psychologický záznam o jednom zločine.“ Mladý chudobný študent Raskoľnikov, ktorého vylúčili z univerzity, podľahne svojmu ľahkomyseľnému presvedčeniu, že je výnimočný a odváži sa v mene dobra zabiť. Výnimoční ľudia predsa môžu prestupovať zákon, aby zmenili poriadok sveta. Dávno pred F. Nietzschem pestuje v sebe teóriu dvojitej morálky. Morálku „obyčajných“ ľudí a „neobyčajných“ jedincov, ktorí zákon prestupujú len preto, aby pohli svetom a priniesli niečo nové. Zločiny, ktoré páchajú na ceste k cieľu, sú preto relatívne. Po spáchaní zločinu však mučí Raskoľnikova vedomie, že nevydržal skúšku, že jeho poslaním nie je zmeniť beh života, že nepatrí medzi vyvolených. Neúnavná konfrontácia s vyšetrovateľom Porfirijom, éterická Soňa, ktorá sa stala prostitútkou, aby zachránila svojich nevlastných súrodencov a rodinu pred najväčšou biedou, oddaný priateľ Razumichin či bezpodmienečne milujúca matka a sestra Duňa sa postupne stávajú hovorcami jeho vlastného svedomia. |
„Inscenácia Hana je projektom, cez ktorý sa chceme pozrieť sami na seba. Vrátiť sa k väzbám, ktoré si ctíme, a ktoré aj tak trochu môžu za to, že sme tu a teraz práve my. Chceme to zvládnuť so svojským nadhľadom, odstupom, v plnej zodpovednosti a prostriedkami nám vlastnými. Je to úsilie vytvoriť originál, cez ktorý sa majú šancu nájsť aj naši diváci. Hana nám ponúka priestor pre konfrontáciu so 60 ročnou minulosťou tohto divadla a ľudí, ktorí v ňom existovali, ale hlavne existujú dnes. Hana Hegerová sa stala istým symbolom cesty, po ktorej sa dá kráčať tak, aby sa po niekoľkoročnom ohliadnutí dalo povedať, že to stálo za to.„ Anton Šulík, riaditeľ divadla a režisér inscenácie Hana. Najnovšia hra Petra Pavlaca, ktorú napísal na telo žilinského súboru, nás zavedie do zákulisia regionálneho divadla, v ktorom sa pripravuje hudobno-divadelný večer o Hane Hegerovej. Hlavná hviezda súboru, na ktorej je celá produkcia postavená, sa však nečakane rozhodne z divadla odísť. V predstavení ju má narýchlo nahradiť mladá absolventka herectva z hlavného mesta. Jej príchod rozvíri zdanlivo pokojné provinčné vody a postupne sa dozvedáme, že nie všetko je také, ako sa na prvý pohľad zdá. Príbeh mladej herečky, ktorá sa ocitla v zložitej životnej situácii, spoznávame prostredníctvom silných Hegerovej piesní vo výnimočnom podaní herečky a speváčky Lucie Lužinskej a Veroniky Strapkovej. Hudobná inscenácia HANA je návratom žilinského divadla k väzbám, ktoré si ctí. Je veľkou poctou Hane Hegerovej, ktorá začínala svoju profesionálnu dráhu v päťdesiatych rokoch minulého storočia (1953 – 1958) práve na doskách žilinského divadla. Cez jej skladby, ktoré ukrývajú príbeh a tajomstvo, chceme hovoriť o vzťahoch a únikoch do intimity ticha a slov na hranici spievania. |
Slávny taliansky autor Alessandro Baricco už viac ráz potvrdil, že je nielen majstrom románu, ale aj dialógov. Jeho hra Smith & Wesson pripomína, že umelecká forma je najmä umeleckou fikciou a opisuje aj to, čo je nepravdepodobné. Hrdinovia drámy sa rozhodnú narušiť zdanlivý pokoj svojich životov, za ktorým sa skrýva ich strach a opúšťajú pohodlnú pozíciu pozorovateľov. Okolnosti ich donútia podstúpiť riziko a zažiť najväčšie dobrodružstvo, v ktorom ide o ľudský život. Dvaja muži s menami výrobcov zbraní si zahrajú „ruskú ruletu“. Životný plán každého z nich je stereotyp a nemá svoj cieľ. Smith je samozvaný kronikár predpovedí počasia a Wesson je záchranár, ktorý nikdy nikoho nezachránil. A tak hoci riziko podujatia je obrovské, je tu tiež šanca na zásadnú zmenu so šťastným koncom. Paradoxom je, že podujatie nesie v sebe potenciál šťastia aj v prípade neúspechu. Novej šance pre dvojicu Smith & Wesson. Hru uvádzame s finančnou podporou Talianskeho kultúrneho inštitútu v Bratislave. |
Ivan Vyrypajev patrí medzi neprehliadnuteľných súčasných dramatikov na ruskej aj európskej scéne. Po úspechu hry Opití uvádzame jeho ďalší výnimočný text Ilúzie. Každou svojou hrou hľadá Ivan Vyrypajev nový spôsob komunikácie medzi javiskom a hľadiskom, nový vzťah herca a diváka. To obzvlášť platí pre hru Ilúzie, ktorú autor označil ako komédiu. Spolu s hercami prechádzame príbehmi dvoch manželských párov, ktorí sa pred smrťou vyznávajú zo vzájomných citov a rekapitulujú svoj končiaci sa život. Realita sa prelína s ilúziami. Má vôbec zmysel znovu interpretovať svoj život? Je láska silnejšia než smrť? Existuje niečo nemenné v tomto studenom vesmíre? Predsa len musí byť niečo stále, pretože odkiaľ by sa potom vzala nestálosť? Režisér Eduard Kudláč uviedol tento titul s veľkým úspechom u divákov aj odbornej verejnosti v slovenskej premiére v roku 2014 v Činohre Slovenského národného divadla v Bratislave, kde príbeh divákom rozprávali herci staršej generácie – Emília Vášáryová/ Zuzana Kocúriková, Božidara Turzonovová, Dušan Jamrich a Martin Huba. Táto inscenácia bola nominovaná na Cenu Dosky 2014 v kategórii Najlepšia inscenácia sezóny 2013/2014. Inscenácia je vhodná pre divákov starších ako 15 rokov. |
Jeden z najuvádzanejších súčasných nemeckých dramatikov Roland Schimmelpfennig oživuje vo svojej hre antický mýtus o krétskom kráľovi Ídomeneovi, ktorý sa po desiatich rokoch vojny vracia víťazne domov z vyplienenej Tróje. Blízko krétskych brehov však zastihne jeho loďstvo silná búrka a on, aby sa zachránil, prisľúbi obetovať božstvám mora prvú živú bytosť, ktorú na Kréte stretne. Keď však na jedinej lodi, ktorá sa v búrke nepotopí, pristane na domovskom brehu, prvý, koho uvidí, je jeho vlastný syn Idamantes. Schimmelpfennig v hre invenčne a súčasným jazykom rozohráva rôzne variácie tradovaného mýtu. Obrazmi vášne, zrady a krvavej obety nečakane preblesne prekvapivý humor. Alternatívne verzie príbehu, ktoré sa dopĺňajú alebo si navzájom protirečia, sa na javisku vynárajú prostredníctvom mnohohlasého zboru, ktorý evokuje antický chór. Autor z jednotlivých hlasov chóru a rôznych nití príbehu rafinovane splieta dramatickú báseň s otvoreným, nejednoznačným koncom. Osudový sľub a to, čo po ňom nasledovalo (ale aj to, čo mu predchádzalo), sú pre Schimmelpfenniga zároveň príležitosťou, ako nastoliť otázky, ktoré presahujú konkrétny mýtus a dotýkajú sa univerzálnej ľudskej existencie. |
Popredný súčasný nemecký dramatik David Gieselmann napísal hru Holuby
na objednávku berlínskeho divadla Schaubühne am Lehniner Platz. Je prvým
dielom „Trilógie zmiznutia“. Tento súhrnný názov je tematickou svorkou
troch obsahovo nezávislých hier (Holuby / Nepravý zajac /
Problémový(atický) medveď). Situačná komédia Holuby je sondou do vzťahov
skupiny ľudí, ktorých spájajú ekonomické a rodinné väzby
a každodenný stereotyp a je výbornou ukážkou, ako sa dá s veľkou
dávkou zmyslu pre humor vystihnúť takzvaná „kríza stredného veku“ -
jednotlivca i súčasnej západnej spoločnosti zároveň.
Majiteľ, konateľ a bohatý muž prosperujúcej firmy by mal byť nadmieru spokojný so sebou a dosiahnutým spoločenským statusom. Má rodinu, manželku a syna, ak by na to prišlo, môže si dovoliť i milenku. Je v strednom veku a na vrchole síl, no aj na ich pokraji. V práci i súkromí. Raz, pred Vianocami, sa rozhodne, že si splní svoje tajné želanie a zmizne. Chce sa stať novým a šťastnejším človekom, ktorý sám a v ústraní chová holuby. Jeho rozhodnutie je ako kameň, keď padne do vody – rozbúri pokojnú hladinu navôkol. Je však otázne, či mu zámer vyjde. Ako hlboko je zakorenený vo svojom predchádzajúcom živote? Hrdinovia hry Davida Gieselmanna pripomínajú tragikomické obete vlastných nenaplnených očakávaní, svojich zvykov, ambícií a kariéry, mobbingu a paranojí. Dej príbehu graduje cez vtipné dialógy, jednotlivé scény prebiehajú a rozhovory vedú postavy medzi sebou paralelne na rôznych miestach, ich slová, otázky a odpovede sa vzájomne preplietajú v rýchlom slede až do groteskného, chaotického slovného ping-pongu. |
Ivan Vyrypajev opäť prichádza k žilinskému divákovi. Tentokrát s veľmi krehkou a provokatívne spirituálnou hrou Neznesiteľne dlhé objatia. Monika, Charlie, Emmy a Kryštof hľadajú niekde medzi New Yorkom a Berlínom skutočný ľudský kontakt a šťastie. Američan Charlie a Poľka Monika sú mladomanželia. Monika je tehotná, neoznámi to Charliemu a rozhodne sa ísť na potrat. Odvtedy sa ich vzťah komplikuje, manželia prežijú kritickú konfrontáciu a rozhodnú sa svoj vzťah ukončiť. Medzitým však do New Yorku prichádza Čech Kryštof. Ide do najlepšej vegánskej reštaurácie a tam náhodne stretáva svojskú Emmy. Tú Emmy, ktorá len pred pár hodinami objímala Charlieho. Medzi Kryštofom a Emmy vzniká silné puto. Cesty štyroch postáv sa nie náhodou prepletajú. Spolu hľadajú cestu do raja. Miesto, kde budú schopní pochopiť vesmír, prejsť odpustením a objať samých seba. |
Vzkriesenie autora Daniela Doubta prináša inteligentný humor, miestami
možno trochu drsný a suchý. Ústrednou témou je tu osudovosť lásky a viera v Boha. Vtipná hra je plná slovnej komiky a situačných gagov a tiež
odkazov skrytých pod povrchom banálneho príbehu. Avšak táto banalita je tu
podaná s iróniou a vzápätí prevrátená na ruby a prekvapujúco
vystupňovaná do polohy odporujúcej logike. Vzkriesenie sa odohráva v ruskom
vydavateľstve, ktoré je existenčne závislé na slávnom spisovateľovi,
ktorého knihy vydáva. A práve tento človek stagnuje. Až po uši
zaľúbený do šéfky vydavateľstva je však ochotný pokračovať v práci
a písať. Písať na jej nahé telo nový román, a to doslova. Alebo nás
napríklad udivuje vrátnik, ktorý verí, že ho celý život miluje žena,
ktorú pozoruje iba z diaľky. Jednoznačný „prípad“ pre múdreho
psychológa, ktorý má v prípade takéhoto čudáctva úplne jasno, rovnako
ako vo veciach lásky. Vzťahy ôsmich hrdinov príbehu pripravia prekapivé
rozuzlenia. Niektorí prežívajú stavy ako na hojdačke, kolíšu sa
z rozumnosti do neuveriteľna a zas späť a iných Intuícia neochvejne vedie
k viere v božiu Prozreteľnosť.
Hru uvedie Mestské divadlo Žilina s finančnou podporou Nadácie Tatra banky. |
Úspešný filmový debut slovinských autorov Nejca Gazvodu, Roka Bičeka a Janeza Lapajne Triedny nepriateľ sa stal predlohou pre rovnomennú divadelnú adaptáciu, pod ktorú sa autorsky podpísala dramatička a dramaturgička Michaela Zakuťanská. Námetom hry Triedny nepriateľ je vzbura študentov maturitnej triedy proti svojmu novému triednemu profesorovi, učiteľovi nemčiny. Dôvodom ich vzbury je nekompromisný postoj učiteľa k ich študijným výsledkom, jeho vysoké nároky na vzdelanie a vedomosti, ale nielen na ne. Jeho metódy ostro kontrastujú s benevolentným, priam kamarátskym prístupom predchádzajúcej triednej učiteľky. Zaužívaný zvyk a očakávania študentov, že budú triednym učiteľom vypočutí, rešpektovaní a pochopení, ale bez dôrazu na svoju vlastnú zodpovednosť bádať po skutočných príčinách emocionálnych výkyvov, extrémnych názorov, často až cynizmu, tu naráža na stoický pokoj nového učiteľa, ktorý uznáva iba pravdu, aj keď je škaredá alebo bolestná a ju pokladá za povinnú výbavu pre študenta, ktorý síce zmaturoval, ale v živote zostáva študentom i naďalej. Napätie medzi ním a triedou výrazne vzrastie po samovražde, ktorú za nevyjasnených okolností spácha jedna študentka. Triedny nepriateľ je citlivá dráma o problematickom období dospievania, o dôležitosti výchovy, ktorá nás dokáže pripraviť na život aj s ťažkými situáciami, ktoré prináša. O zradnosti a nebezpečenstve jednoduchých riešení a súdov, ktoré sme často náchylní prijímať – a možno najviac práve v mladom veku. |