Pôvodná ponuka už bohužiaľ vypršala. Prezrite si jej detaily alebo objavte ďalšiu.
Servis auta: výmena bŕzd, tlmičov, rozvodov či spojky
Nenechajte si ujsť nové ponuky podniku Autoexpert
Postrážime, aby vám už žiadna nová ponuka neutiekla.
Upozorniť na nové ponukyNenechajte si ujsť nové ponuky podniku Autoexpert
Postrážime, aby vám už žiadna nová ponuka neutiekla.
Upozorniť na nové ponukyPrihlásením k odberu vyjadrujete súhlas s podmienkami použitiaZlavomat.sk. Prečítajte si taktiež informácie o tom, ako spracovávame osobné údaje.
Upozornenie nastavené
Podobné ponuky, z ktorých si určite vyberiete
Prehľad ponuky
priatelsky a velmi ochotny personal, poradili aj navyse, urcite sa vratim nielen na prehodenie…
Zobraziť všetky hodnotenia
Nie je dôležité rozbehnúť sa, ale zastaviť – stará motoristická pravda, ktorú by mal mať na pamäti každý vodič. Každá súčiastka v aute sa časom opotrebuje a môže sa hocikedy pokaziť. Pravidelný servis vozidla môže včas odhaliť skrytý problém pod kapotou a výmena jednotlivých súčiastok dokonca eliminovať vznik život ohrozujúcich situácií na cestách.
Každé auto potrebuje servis a opravy v rôznych intervaloch. Dodržiavanie pravidelných intervalov kontroly stavu vozidla a výmena dôležitých komponentov zabezpečuje prevenciu vážnejších porúch.
Výmena rozvodového remeňa
Intervaly výmeny remeňa sa pri rôznych motoroch výrazne líšia, rozpätie sa pohybuje medzi 60 000 až 240 000 najazdenými kilometrami. Limit prejdenej vzdialenosti vytvára aj časové obmedzenie, pretože remeň sa s vekom stáva tvrdší a krehkejší – jeho životnosť je zhruba päť až sedem rokov.
Čo ešte môže poškodiť rozvodový remeň a čo sa stane, keď praskne alebo preskočí? Prečítajte si TU.
Najčastejšie ho poškodí vytekajúca nafta, olej alebo mechanické opotrebenie. Často tiež dochádza k pretrhnutiu rozvodového remeňa. Keď praskne alebo preskočí rozvodový remeň, môže dôjsť „len“ k ohnutiu nasávacích a výfukových ventilov, no aj k oveľa vážnejším poškodeniam:
|
Výmena bŕzd
Brzdové doštičky a rovnako aj brzdové kotúče sú spotrebný materiál a treba ich pravidelne meniť. Potreba výmeny brzdových doštičiek však zavisí aj od počtu najazdených kilometrov. Počet kilometrov je však veľmi individuálny a výrazne závisí od štýlu jazdy – s jednými brzdovými doštičkami je možné prejsť od 50 000 do 150 000 km v extrémnych prípadoch.
Varovaním, že ste už prekročili prípustné opotrebenie kotúčov, môžu byť napríklad:
- vibrácie či trasenie volantu počas brzdenia
- čudné zvuky počas brzdenia
- stáčanie auta do strany pri jazde na mokrom či inak klzkom povrchu
Výmena spojky
Problémy so spojkou sú dnes veľmi zriedkavé, väčšina jej komponentov má veľmi dobrú životnosť. Jej poškodenie najčastejšie vzniká v dôsledku namáhania stredového trecieho kotúča – lamely, ktorej obloženie je vždy navrhnuté minimálne na 100 000 kilometrov. Jeho poškodenie si môžu spôsobiť nervózni vodiči, ktorí sa na križovatke so svojim autom sústavne posúvajú krátkymi pohybmi dopredu, hoci stále svieti červená. Pri takomto posúvaní sa môže lamela v priebehu pár desiatok sekúnd prehriať na niekoľko stoviek stupňov Celzia, čo ju poškodzuje. Varovným signálom opotrebenia spojky je zvýšenie potrebnej ovládacej sily – pedál sa zdá byť trochu tvrdší a spojka začína prkĺzavať, pretože nie je schopná ďalej prenášať krútiaci moment motora. Pri výraznejšom pridaní plynu sa potom náhle zvýšia jeho otáčky, na zrýchlení auta sa to však adekvátne neprejaví.
Výmena tlmičov
Pojazdným rizikám v dôsledku poškodených tlmičov sa dá predísť kontrolou na špeciálnom skúšobnom stanovisku – prvú by ste mali absolvovať najneskôr po 80000 najazdených kilometroch od zakúpenia úplne nového vozidla a odvtedy každých 20000 km.
Podľa odhadov jazdí po slovenských cestách približne 15 percent automobilov s opotrebovanými, alebo inak chybnými tlmičmi pruženia. Ich úlohou je tlmiť kmitanie karosérie voči pohyblivým častiam podvozkového mechanizmu. Pri jazde po akomkoľvek povrchu sa prakticky nezastavia a ich dlhodobé zaťaženie vedie k postupnému opotrebúvaniu, ktoré znamená znižovanie ich účinnosti. Najčastejšou príčinou ich zhoršeného technického stavu je postupný únik oleja okolo piestnice.