Semienka Chia - módny trend alebo skutočný pomocník?

S drobnými čiernymi zrnkami sa akoby roztrhlo vrece!

Sú všade a predávajú sa na kilá.

Prečo ich však všetci kupujú? Skeptici tvrdia, že je to len ďalší módny výstrelok, optimisti zasa veria, že tieto drobné zázraky pomáhajú v boji proti nadváhe a detoxikujú. Kde je pravda?

Chia je jedlé semeno pochádzajúce z púštnej rastliny Salvia Hispanica, ktoré obsahuje veľký podiel omega3 mastných kyselín. Túto potravinu používali už Aztékovia a Mayovia ako jeden z najlepších „dobíjačov“ energie.

Najdôležitejšou vlastnosťou Chia semien je, že dokážu regulovať cukor v tele, vďaka čomu máme viac energie. Rovnako aj nasýtia a pocit hladu sa dostaví oveľa neskôr, preto sú často využívané pri diétach. Okrem samotnej pomoci v boji proti kilám sú navyše skvelým zdrojom antioxidantov, minerálov a vitamínov, ktoré naše telo pre správne fungovanie potrebuje.

Dobrú správu máme aj pre celiatikov! Chia semienka sú 100% bezlepkové a môžu slúžiť ako doplnok stravy. Ideálne a často využívané sú predovšetkým ako pochutina na raňajky. Okrem toho doplnia nášmu telu aj bielkoviny a sú nápomocné aj pri znižovaní tlaku.

Keď už sme si ozrejmili pozitíva týchto semien, ešte sa ich naučíme využívať. Napríklad vďaka týmto dvom super chutným receptom.

1. Do menšieho hrnca nasypeme dve hrste ovsených vločiek, pridáme trocha mlieka a za stáleho miešania varíme na miernom ohni. Pridáme štipku škorice a čajovú lyžičku medu. Ak bude zmes dokonale kašovitá, pridáme chia semiačka, zamiešame a dovaríme po dobu jednej minúty. Zmes vylejeme do menšej sklenej misky, pridáme nakrájané ovocie (banány, jahody, čučoriedky) a voilá!

2. Jedno zrelé mango rozmixujeme s 1dcl vody a odložíme do mrazničky, kým nevznikne jemná dreň, tú vlejeme do skleného pohára. Druhú vrstvu docielime vymiešaním chia semienok a bieleho jogurtu alebo smotany. Môžete pridať stéviu.

Prajeme dobrú chuť. :) 

30. júla 2015