Hotelový personál sa už nevie dočkať hostí!

Hotelový personál sa už nevie dočkať hostí!

Zuzana Holubcová 17. 4. 2021

Aj vy radi spomínate na obľúbený hotel či penzión, v ktorom pravidlo „náš zákazník-náš pán“ nebola iba prázdna fráza? Kde vás vítala usmiata recepčná, obslúžil ochotný čašník a kuchár nemal problém vám vyhovieť, ak ste chceli ten steak predsa len „ešte o trošičku prepečenejší“?

Srdcom každého hotela sú ľudia

To oni poctivou prácou vytvárajú pridanú hodnotu v ubytovacích zariadeniach. Často je ústretový a príjemný personál jedným z hlavných dôvodov, prečo sa do ubytovacieho zariadenia radi vraciame. Priznajme si, máme to radi tam, kde nechýba úsmev a kus srdca. Táto chémia (a často je to doslova alchýmia!) ale funguje aj opačne. Poctivý hotelový personál miluje svoju prácu. A tej za posledný rok bolo veru pramálo…

Keď hotelový personál „abstinuje“ od hostí

Už dlhšiu dobu niet hotelových hostí a tak niet ani práce. Táto situácia je samozrejme pre obe strany, zákazníkov i hoteliérov, nelichotivá. S miernou nadsázkou a štipkou humoru to môže potom vyzerať aj takto:

Pán kuchár namiesto vyklepávania rezňov objaví svoje domnelé umelecké vlohy

Čašník začne trpieť vidinami

Masér si bude musieť za zákazníka nájsť iného náhradníka…

Pracovité chyžné možno tiež zmenia svoj zabehaný režim…

A recepčná? Tá už zrejme dávno zabudla, ako vyzerajú hostia…

A čo čaká cestovný ruch naozaj?

Pred rokom sme netušili, čo nás čaká a ani teraz nemáme vešteckú guľu, aby sme mohli predpovedať, aká presne bude blízka budúcnosť. Sme však optimisti a veríme, že už čoskoro príde obdobie, kedy sa hotelový personál dočká práce, ktorú má rád a ktorá dáva živobytie mnohým rodinám.

Vzdávame hold všetkým hotelierom, ktorí počas výpadku tržieb podržali svojich zamestnancov. Všetkým čašníkom, kuchárom, masérom, chyžným, recepčným, upratovačkám a ďalšiemu hotelovému personálu, ktorí už onedlho v rúšku a s dezinfekčným prostriedkom v ruke nastúpia do služby, držíme palce! Veríme, že už onedlho budú mať svoje služby komu poskytnúť a nedopadnú tak, ako účinkujúci v našich videách.

PS: Tým nepopierame, že časť kuchárov môže mať predsa len hudobné (hoci aj bubenícke) nadanie :)

Chcem pripomenúť hotelovému personálu, ako vyzerá zákazník

Ako sa vám článok páčil?

Zuzana Holubcová

Som spoločenský introvert a snáď ešte viac než písať milujem debatovať. Rada objavujem miesta s autentickým geniom loci a bohom zabudnuté dedinky, v ktorých dáva líška dobrú noc (a krčmár pozná každého po mene). Nikdy ma neprestane udivovať, v akej krásnej krajine to žijem a vždy, keď odchádzam, teším sa na chvíľu, kedy sa budem môcť vrátiť. 

Hore