Rekreačné poukazy menia nákupné správanie dovolenkárov

Rekreačné poukazy menia nákupné správanie dovolenkárov

Zľavomat.sk 4. 3. 2020

Čoraz viac Slovákov začína objavovať krásy Slovenska, a to aj vďaka rekreačným poukazom. Príspevok na rekreáciu v roku 2019 využilo až 74 % zamestnancov.

Dovolenka na Slovensku? Áno, áno, áno!

Čoraz viac Slovákov začína objavovať krásy Slovenska, a to aj vďaka rekreačným poukazom. Trend dovolenkovať na Slovensku sa prejavuje aj v konkrétnych číslach. Podľa údajov Štatistického úradu SR vzrástol počet realizovaných lôžko-nocí v ubytovacích zariadeniach na Slovensku v roku 2019 oproti roku 2018 o takmer 18 %. Najmä v letnej, zimnej sezóne a počas voľných dní je vo vychytených turistických oblastiach ako sú napríklad Vysoké Tatry, oveľa obtiažnejšie zohnať voľné ubytovanie než v minulých rokoch.

Vysoké Tatry sú tradične jedným z top dovolenkových cieľov na Slovensku.Vysoké Tatry sú tradične jedným z top dovolenkových cieľov na Slovensku.

Záujem o dovolenku na Slovensku narastá

V januári 2019 vstúpila do platnosti novela o príspevkoch na rekreáciu, ktorá odštartovala boom v predaji pobytov na Slovensku. Veľký záujem Slovákov o využitie rekreačných poukazov potvrdzujú aj dáta z interného prieskumu Zľavomatu.* Podľa výsledkov využilo príspevok na rekreáciu v roku 2019 až 74 % zamestnancov, ktorí naň mali nárok. Zvýšenie záujmu slovenských dovolenkárov o pobyty „doma“ sa premieta do rezervácie letných dovoleniek už v mesiaci máj či jún. Nájsť voľné kapacity v lete môže byť problém. Z údajov z nášho prieskumu vyplýva, že viac než tretina (34 %) zamestnancov, ktorí mali v roku 2019 nárok na príspevok na rekreáciu a nevyužili ho, tak neurobili z dôvodu, že nenašli u ubytovateľa vhodný termín.

Nájsť dostupný termín na letnú dovolenku môže byť niekedy obtiažne.Nájsť dostupný termín na letnú dovolenku môže byť niekedy obtiažne.

Na rezerváciu dovolenky na Slovensku je vhodné myslieť vopred

Prax v predaji pobytov na Slovensku potvrdzuje, že na letnú dovolenku je vhodné myslieť v predstihu. Čoraz viac zákazníkov vyhľadáva a rezervuje pobyty na letnú sezónu už v máji či začiatkom júna. Tohtoročná skúsenosť predaja pobytov na stránke Zlavomat.sk naznačuje, že už teraz zákazníci vyhľadávajú viac inšpiráciu na pobyt v júli a auguste, než na pobyt v období jarnej sezóny. Faktom tiež je, že už v marci rastie počet vytvorených rezervácií na dva predĺžené májové víkendy (1. – 3. 5. a 8. – 10. 5.) a obdobie Veľkej noci (10. – 13. 4.). Odporúčame preto zákazníkom myslieť na letnú dovolenku na Slovensku v predstihu a využiť možnosť rezervácie termínu už pri kúpe voucheru.

Pri plánovaní dovolenky myslite na rezerváciu termínu vopred.Pri plánovaní dovolenky myslite na rezerváciu termínu vopred.

Ďalšie zo zaujímavých zistení prieskumu:

  • Zamestnávatelia najčastejšie svojim zamestnancom preplatili účtovný doklad (faktúru) z hotela (89 %)
  • Najčastejším účelom využitia poukazu bola kúpa pobytu (94 % zamestnancov)
  • Zamestnanci utratili vrátane príspevku zamestnávateľa najčastejšie sumu do 500 € (52 %)
  • Z hľadiska sezónnosti využili zamestnanci pobyt najčastejšie v lete (40 %)
  • 85 % zamestnancom vyhovovala forma využitia príspevku na rekreáciu
  • Zo zamestnancov, ktorým nevyhovovala forma využitia príspevku na rekreáciu, by 31 % uvítalo jednoduchší spôsob vybavenia príspevku, podľa 28 % by mohlo byť menej komplikácií s účtovným dokladom (faktúrou)
  • Z časti respondentov, ktorí RP využili v roku 2019, ho až 95 % plánuje využiť opäť aj v roku 2020
  • Ako najčastejšie dôvody, prečo zamestnanci nevyužili RP, aj keď naň mali nárok, uvádzali: nenájdenie vhodného termínu (34 %), vysoké ceny aj napriek príspevku (13 %), nedostatok informácií (11 %), znemožnenie čerpania príspevku zo strany zamestnávateľa (9 %), nenájdenie vhodného ubytovacieho zariadenia (8 %), vlastný nezáujem (7 %), nedostatok času (6 %), vycestovanie do zahraničia (2 %) a PN (2 %).
  • 69 % zamestnancov, ktorí nemali nárok na príspevok v roku 2019, si zakúpilo a absolvovalo pobyt na Slovensku aj tak (bez príspevku)
  • Viac než každý druhý zamestnanec hľadal v roku 2019 pobyt na Zľavomate (53 %)
  • Viac než tri štvrtiny (77 %) zamestnancov s nárokom na príspevok v roku 2020, plánujú tento rok hľadať pobyt na Zľavomate

Zaujímavé zistenia (SZČO):

  • Iba 14 % z celkového počtu dopytovaných SZČO využilo príspevok na rekreáciu
  • Podobne, ako pri zamestnancoch, najčastejšie na kúpu pobytu (93 %)
  • SZČO, ktoré využili RP, utratili na pobyt najčastejšie sumu menšiu ako 500 eur (73 %)
  • Respondenti s nárokom na RP hľadali inšpiráciu najčastejšie na stránkach Zľavomatu (63 %)
  • Forma príspevku vyhovovala takmer trom štvrtinám SZČO (73 %), ktorí využili príspevok na rekreáciu
  • Ako najčastejšie dôvody, prečo príspevok nevyužili, uvádzali respondenti: nedostatok informácií (46 %), vlastný nezáujem (11 %), vysoké ceny (8 %), nemali nárok (7 %), nenájdenie vhodného ubytovacieho zariadenia (6 %), nenájdenie vhodného termínu (5 %).

Viete, kto má nárok na príspevok na rekreáciu?

Návod na uplatnenie rekreačného poukazuVyberte si z našej ponuky hotelov, v ktorých môžete uplatniť RP na rok 2020.Vyberte si z našej ponuky hotelov, v ktorých môžete uplatniť RP na rok 2020.

Nákup pobytov na Zľavomate ponúka vysokú flexibilitu

V roku 2019 zaviedol Zľavomat viacero inovácií s cieľom zlepšiť proces nákupu pre zákazníkov. Medzi tieto inovácie patria flexibilný výber dĺžky pobytu, flexibilný výber počtu osôb, ako aj výber vyššieho štandardu izby. Vďaka týmto zlepšeniam priniesol Zľavomat spolupracujúcim slovenským hotelom takmer o 30 % vyššie tržby. Pre zákazníka znamenajú zavedené kroky jednoduchší, rýchlejší a flexibilnejší nákup.

Využite svoj príspevok na rekreáciu a vyberte si zo širokej ponuky pobytov aj v roku 2022.

Daňový doklad pre zamestnávateľa si pohodlne stiahnete priamo cez Zľavomat.Daňový doklad pre zamestnávateľa si pohodlne stiahnete priamo cez Zľavomat.

Využite rekreačné poukazy na pobyty s voucherom zo Zľavomatu

* POZN.: Uskutočnený prieskum nebol vykonaný na reprezentatívnej vzorke Slovenska. Zistenia majú informačný charakter. Zber dát prebiehal od 17. 1. do 26. 1. 2020 na hlavnej stránke Zlavomat.sk a u vybraných partnerov. Prieskumu sa zúčastnilo 2 755 respondentov, z nich 2 525 zamestnancov, 207 samostatne zárobkovo činných osôb a 23 zamestnávateľov.

Ako sa vám článok páčil?

Zľavomat.sk

Nové inšpirácie a zážitky na každý deň!

Zaujal vás článok? Toto sa vám bude páčiť!

Hore