Od blogu k práci snov
Spomedzi viac ako štyristo uchádzačov presvedčila blogérka zamestnávateľov najviac
Čo je pre vás vysnívaná práca? Pre niektorých je to predstava, ktorú vedia presne pomenovať, pre iných je to práca, ktorú najviac závidia iným, a nájdu sa aj takí, čo ju majú, hoci si to neuvedomujú. V azda poslednej skupine je prácou snov tá, ktorú momentálne určuje nejaký trend či médiá. Takú dnes má aj Zuzana Gašparovičová.
Pred necelými štyrmi rokmi vyhral Angličan Ben Southall neskutočnú prácu snov, keď sa stal správcom austrálskeho tropického ostrova. Vysokoškoláčka Zuzana tú svoju taktiež vyhrala – v súťaži zľavového portálu. Spomedzi viac ako štyristo uchádzačov presvedčila slovenská blogérka budúcich zamestnávateľov najviac.
Previerka produktov
Prax nie je pre jej prácu najnutnejšia, bude totiž testovať zľavové produkty pre portál Zlavomat.sk. Jej úlohou bude od februára skúšať vybrané produkty a dodávateľov a informovať o nich v novom blogu. Mesačne si zarobí tisíc eur a okrem toho bude mať kredit na zľavy v hodnote 1 500 eur. „Chcem všetkým dokázať, že nie som taká padavka, ako vyzerám. Som pripravená zjesť hoci aj tri stejky denne a dať sa medzitým dvakrát vymasírovať,“ dodáva na margo svojej pracovnej náplne Z. Gašparovičová.
V roku 2010 si založila blog Redpoppystories.com venovaný novým trendom a móde. Privyrábala si brigádami v zahraničných hoteloch. Podľa zástupcov portálu, pre ktorý bude teraz pracovať, sa vie predať, najmä na svojom slušne navštevovanom blogu – a to vraj rozhodlo. „Zuzana nás zaujala bezprostrednosťou, originálnym životopisom, príjemnou videovizitkou a, samozrejme, skúsenosťou s blogovaním – v tomto prípade naozaj veľmi efektným,“ hovorí riaditeľ portálu Tomáš Sroka.
Trend v plnom prúde
Tomuto trhu sa medziročne darí. Na Slovensku sa v ostatných rokoch vyprofilovalo niekoľko veľkých zľavových portálov, ktoré sa snažia pokryť dopyt Slovákov po službách. Ich kvalita má byť teraz aj v Zuzaniných rukách. Portál Zlavomat.sk, ktorý je členom českej skupiny Slevomat Group, medziročne zvýšil svoj obrat o 334 percent, ako uvádza v tlačovej správe. Minulý rok mal svojim viac ako 212-tisíc zákazníkom ponúknuť vyše tritisíc zliav a predať 413-tisíc kupónov. Najúspešnejšou zľavou roka 2012 boli podľa portálu zľavy na jazdy na motokárach, ktorých predali takmer sedemtisíc kusov. Keď minulý rok prichádzal portál s ponukou na prácu snov, zámerom bolo podľa slov jeho riaditeľa, aby zaujímavým marketingovým spôsobom obstarali rastúci záujem o spoluprácu s portálom, čo ich donútilo uvažovať nad systémom selekcie a kontroly ponúkaných tovarov a služieb. „Preto hľadáme niekoho, kto ako člen nášho tímu najzaujímavejšie zľavy osobne otestuje,“ vyhlásil pred súťažou T. Sroka. „Je to neľahká práca na plný úväzok. Koľko večerí, kryokomôr a letov balónom denne zvládnete vy?“ pýtal sa s úsmevom.
Podobným prácam nemusí byť na slovenskom pracovnom trhu koniec. Zľavové portály síce ešte neavizovali, že by v podobnom nábore pokračovali, rozvoj ich biznisu však naberá v ostatných rokoch na tempe.
4. marca 2013