Ako reklamovať dovolenku kúpenú online

BRATISLAVA  1. august 2016  – Nižšia cena a širší výber než v kamennej predajni, pohodlný nákup aj z domu, možnosť porovnať ponuky, dozvedieť sa viac o lokalite a ubytovaní z recenzií a ušetrený čas sú najčastejšie dôvody, prečo čoraz viac Slovákov kupuje dovolenky online. Najväčší inšpiračný portál Zľavomat.sk, cez ktorý si pobyt kúpilo už vyše 110-tisíc ľudí, radí, ako si správne vybrať dovolenku online a ako postupovať v prípade reklamácie.

 „Podľa marcového prieskumu TNS Aisa využíva až 55 % opýtaných Slovákov Zľavomat.sk ako portál nielen na inšpiráciu, ale aj na kúpu pobytu. Dôvodom je spoľahlivosť služieb Zľavomatu a vyše milióna spokojných zákazníkov. Náš tím osobne preveruje ponuky a riadi sa recenziami od zákazníkov. Ľudia totiž čoraz viac vyberajú dovolenku nielen podľa lokality, ceny, voľných termínov, ale dbajú na názory ostatných zákazníkov. Druhým dôležitým faktorom pri rozhodovaní sú odporúčania od známych a overené miesta, na ktoré sa Slováci radi vracajú,“ vysvetlil Štefan Miho, marketingový manažér najväčšieho zľavového portálu Zľavomat.sk.

 

Podľa neho sa v strede prázdnin potvrdzuje trend, ktorý Zľavomat avizoval ešte v máji: Slováci svoj pripravený rozpočet na letnú dovolenku pri mori minú tento rok radšej na dve domáce dovolenky – jednu dlhšiu v lete a jednu kratšiu koncom leta alebo na jeseň. „Dovolenky na Slovensku rastú o viac ako polovicu aj na úkor zahraničných destinácií s výnimkou Chorvátska. Ľudia bez rozdielu veku sa jednoducho stále obávajú rizika z geopolitickej situácie v Európe,“ dodal Štefan Miho.

 

Na čo si dávať pozor pri kúpe dovolenky online?

  1. Overené portály: Platí jediná rada – vyberajte pobyty len u overených predajcov. Napríklad Zľavomat.sk funguje na trhu niekoľko rokov, má za sebou milión spokojných zákazníkov a poskytuje garanciu kvality – teda rýchle vyriešenie prípadného problému k spokojnosti zákazníka.

 

  1. Recenzie bez cenzúry: Rovnako dôležité sú recenzie. Nie každý online predajca dovoleniek poskytuje zákazníkom priestor na písanie recenzií bez cenzúry. Odporúčania a skúseností iných cestovateľov sú tým najlepším rozhodovacím faktorom pri kúpe pobytu. „Na Zľavomate osobitný dôraz kladieme na hodnotenie už spustených ponúk, keď sami zákazníci môžu zariadiť to, či sa daná ponuka bude na našej stránke ešte opakovať  alebo ju vypneme ešte pred jej samotným ukončením a ukončíme spoluprácu s daným partnerom. Práve naši zákazníci ich majú totiž možnosť ohodnotiť a pomáhajú nám takto filtrovať len tie najlepšie ponuky,“ vysvetlil Štefan Miho.

 

  1. Dostupnosť hotela. Odporúčame overiť si hotel a jeho dostupnosť vo vybranom termíne. Pri kúpe z neoverených stránok od neznámych cestovných kancelárií hrozí, že opísaný pobyt nebude zodpovedať ponuke alebo sa ešte aj zruší bez vrátenia peňazí. Nenechajte sa zlákať najnižšou sumou od pochybných spoločností! „Pri zaradení hotela do ponuky vždy zisťujeme, či nemá negatívne referencie alebo či tesne pred akciou nezmenil ceny. Väčšinu zariadení navštívime aj osobne,“ prezradil Š. Miho.

 

Ako reklamovať dovolenku kúpenú online:

  • V prípade akejkoľvek nespokojnosti treba situáciu riešiť priamo na mieste s personálom hotela, prípadne delegátom cestovnej kancelárie.
  • Dôležité je vždy na mieste spísať záznam o reklamácii chybných služieb alebo o nevyhovujúcich podmienkach, na ktorom je potrebné uviesť meno, kód zľavového kupónu, opis problému a jeho riešenie zo strany poskytovateľa služby.
  • Nedostatky si nafoťte, poslúžia vám ako dôkazový materiál pri reklamácii.
  • Sťažnosť je potrebné potvrdiť od poskytovateľa pečiatkou a podpisom a poslať na zákaznícku podporu.  Zľavomat.sk situáciu preverí a zabezpečí vhodnú satisfakciu.

 

Zdroj: Zľavomat.sk

1. augusta 2016