Veľká Homoľa ponúka fantastický výhľad

Veľká Homoľa 709,2 m n.m. je vrch týčiaci sa nad Modrou, na ktorého vrchole sa nachádza drevená turistická rozhľadňa. Je jednou z najznámejších a najvyhľadávanejších rozhľadní pri Bratislave.

Krásu širokého okolia z tejto rozhľadne sa vybrala obdivovať aj blogerka Ibíčko s rodinou.

„V roku 2016 bola z dôvodu havarijného stavu zatvorená a o rok neskôr z bezpečnostných dôvodov demontovaná. Veľa turistov zostalo prekvapených, keď sa prišli pokochať výhľadom a po rozhľadni nebolo ani chýru. 3. 11. 2018 bola opäť sprístupnená verejnosti. Výstavba trvala päť mesiacov a vzhľadom sa veľmi nelíši od starej. Vrchná plošina sa nachádza vo výške 20,4 metra, má šesť poschodí a na vrchol vedie 120 schodov.

My sme sa ju vybrali pozrieť hneď v nedeľu. Tajne som dúfala, že kamarátka nepozerala v sobotu večer správy, kde hovorili, ako si tam ľudia museli vystáť radu, aby sa hore dostali. Počasie nám vyšlo krásne. Aj keď ráno bola hmla, poobede sa von predralo slniečko.

Išli sme s malými deťmi, tak sme zvolili najkratšiu trasu zo Zochovej chaty po červenej značke hneď od parkoviska. Cesta nebola náročná a dokonca aj záverečný kopec, ktorý sa javil strmý sa dal zvládnuť úplne v pohode. Či to bolo tým, že sme išli pomaly… neviem, ale hore sme boli do hodiny. Aj keď išlo veľa ľudí aj dole, aj hore, nemuseli sme na výstup čakať a deti sa hneď rozbehli hore. Každým poschodím a schodom sa vietor dvíhal viac a viac, hore fúkal veľmi. Na toto sme boli pripravené a už dole sme dali sebe aj deťom na hlavu kapucne.

Dávajte pozor, aj keď je dole na zemi bezvetrie, hore na rozhľadni môže silno fučať.

Výhľad z hora je fantastický, ponúka panorámu Malých Karpát, Podunajskú Nížinu, Pavlovské Vrchy a aj na Alpy. Pod rozhľadňou sa dá posedieť a občerstviť v altánku. Občerstvenie samozrejme z vlastných zdrojov. Po ceste späť sme sa ešte zastavili v hvezdárni, ktorá je po ceste.

Ak ste ešte nenavštívili túto rozhľadňu, môžem len odporučiť zbaliť batoh a vybrať sa na príjemnú prechádzku s krásnym výhľadom. Cesta sa dá aj predĺžiť, ak sa tam vyberiete z Modry alebo Pezinka. Je to už len na vás. My ešte určite vyskúšame aj inú trasu.“

Vstup na rozhľadňu je voľný a je otvorená počas celého roka.