V tomto autoservise vám skúsení odborníci diagnostikujú vibrácie vo vozidle, zmerajú sily v kolese prístrojom HUNTER GSP 9700, otestujú tlmiče a dokonca 3D zamerajú geometriu!
Postup diagnostiky na GSP 9700:
kontrola správneho nahustenia pneumatiky pomocou automatickej kontrolnej
funkcie (vyrovná tlak na vopred nastavenú hodnotu)
Road Force Measurement je svetová jednotka medzi diagnostickými
vyvažovačmi. Zariadenie simuluje jazdnú skúšku pomocou valca
pritláčaného ku kolesu silou 635 kg. V priebehu testovacej rotácie meria
radiálne a axiálne sily vyvodené kolesom pod zaťažením. Nerovnomernosť
radiálnej sily môže byť spôsobená nehomogenitou pneumatiky, hádzavosťou
pneumatiky a/alebo ráfiku, nepresným usadením pneumatiky na ráfik, či
chybným uchytením kolesa na vyvažovačku.
zmeranie hádzavosti ráfiku – pomocou multifunkčných ramien Dataset sa zmeria radiálna a axiálna hádzavosť ráfika, tú je možné zmerať na samotnom disku, alebo na disku s namontovanou pneumatikou
GSP 9700 vypočíta podiel ráfika a pneumatiky na vibráciách a navrhne
obsluhe okamžité riešenie
po odstránení problému nasleduje optimálne vyváženie
GSP 9700 teda kompletne diagnostikuje všetky možné zdroje vibrácií
ešte pred montážou kolesa na vozidlo. Zmerá bočné sily, ktoré spôsobujú
jednotlivé kolesá a navrhne umiestnenie kolies na vozidle tak, aby ťah
vozidla do strany bol čo najmenší.
Kombinácia prístroja pre diagnostiku vibrácií s meraním priečnych
síl GSP 9700 a 3D zariadenia pre meranie geometrie WA HS401 predstavujú
najvyspelejší systém pre servis kolies a podvozkov. Servis je tak schopný
uspokojiť päť základných kritérií, ktoré zákazník od svojho vozidla
požaduje:
bezpečné jazdné vlastnosti s maximálnym využitím vlastností vozidla
a pneumatík
minimálne možné a rovnomerné opotrebovanie pneumatík
priamy smer jazdy vozidla
komfortnú jazdu bez vibrácií
priamu pozíciu volantu pri priamej jazde
Meranie priečnych síl StraightTrak
Ťah vozidla do strany je jeden z najhoršie riešiteľných problémov. Za
predpokladu správneho nastavenia geometrie vozidla je ťah vozidla do strany
spôsobený silami v pneumatikách. Tieto sily nie je možné diagnostikovať
pri vyvažovaní kolesa alebo nastavovaní geometrie. Program teda zmerá
bočné sily, ktoré spôsobujú jednotlivé kolesá a navrhne umiestnenie
kolies tak, aby ťah vozidla do strany bol čo najmenší.
Vyvažovanie technológiou SmartWeight
Patentovaná technológia SmartWeight redukuje hmotnosť použitých
závaží o 34% (bez ohľadu na typ použitých závaží) a redukuje nutnosť
kontrolných rotácií. Táto nová technológia kalkuluje korekčné hmoty
pomocou zmerania a vyhodnotenia statických a dynamických síl spôsobujúcich
vibrácie. Vďaka modernej konštrukcii zavesenia kolies sú vozidlá viac
citlivé na vibrácie spôsobené statickým nevyvážením.
Program SmartWeight vyhodnocuje nezávisle statické a dynamické sily, pre obe uplatňuje samostatné tolerancie a kalkuluje korekčné hmoty pre elimináciu vibračných síl, okrem nevyvážených hmôt. Program ukladá
dáta všetkých vyvážení a zobrazuje kumulatívnu úsporu závaží.