Dezinfekcia a doplnenie klimatizácie aj s kontrolou úniku chladiva
Prehľad ponuky
Čistá klimatizácia = čistý vzduch pre vaše pľúca.
Šmolkovia, palmy, citróny aj kokosy. Visí vám na „späťáku“ slušná zbierka osviežovačov vzduchu a aj tak sa nedokážete zbaviť zápachu v aute? Problém môže byť vo vašej klimatizácii. S najväčšou pravdepodobnosťou v nej bezstarostne žúrujú baktérie, vírusy a plesne alebo jej chýba ultrafialové farbivo, chladivo, bez ktorého je v boji s teplotami klimatizácia bezradná.
V servise TomiCars vám dajú vašu klímu zase do top stavu pomocou kvalitného zariadenia s vysokou presnosťou dávkovania chladiva (Bosch, TEXA). Okrem toho vám skontrolujú aj prípadný únik chladiva fluorescenčným farbivom. Autoservis sa nachádza v blízkosti nákupných centier, čakanie si tak môžete skrátiť rýchlym nákupom či kávičkou. V TomiCars sa nezaoberajú len automobilovou, ale aj globálnou klímou – ako jediný servis v Bratislave využívajú fotovoltaiku, a tým šetria životné prostredie.
Doplniť klimatizáciu možno štandardnou náplňou R134a alebo novým druhom R1234yf. R1234yf možno použiť len v takých mobilných klimatizačných systémoch, ktoré sú pre tento produkt navrhnuté. Nemožno ho použiť pre retrofit existujúcich systémov s náplňou R134a.
R1234yf (Opteon® YF) je chladivom novej generácie, vyvinutým spoločne koncerny Honeywell a DuPontTM. Tento nový produkt poskytuje okrem výborného chladiaceho výkonu tiež výhody pre životné prostredie. Pre väčšinu výrobcov automobilov tak predstavuje správnu voľbu chladiva s nízkym GWP. Chladivo R1234yf má hodnotu GWP iba 4 a generuje podstatne nižšie priame emisie skleníkových plynov než systémy s náplňou R134a. Vďaka tomu značne redukuje uhlíkovú stopu chladiaceho systému. Táto alternatíva s nižším GWP bola kompletne testovaná a ukázala sa ako spoľahlivé riešenie. Výhody R1234yf
|
Chladivo R134a bolo po viac ako 20 rokov veľmi úspešne používané v celej rade aplikácií, je najrozšírenejším chladiacim plynom pre mobilné klimatizačné systémy (Mobile Air Conditioning – MAC). R134a má hodnotu potenciálu globálneho otepľovania GWP (Global Warming Potential) 1430 a vytvára priame emisie skleníkových plynov, ktoré prispievajú k celkovým emisiám v ekvivalentu CO2 (uhlíkovej stope) systémov MAC počas ich životnosti. Rastúca pozornosť k environmentálnym dopadom používanie chladív je hnacím motorom pre hľadanie dlhodobo udržateľného riešenia, ktoré poskytne dobrý chladiaci výkon s nižším negatívnym vplyvom na globálne otepľovanie. Smernica EÚ 2006/40/ES o emisiách z klimatizačných systémov motorových vozidiel (EÚ MAC directive) stanovuje maximálnu hodnotu GWP 150 pre chladiva použitá v nových typoch vozidiel s účinnosťou od januára 2011. Od roku 2017 je tento štandard platiť pre všetky nové vozidlá. |
Všetko závisí od konkrétnej automobilky a roku výroby klimatizácie. Bližšie informácie o vašom type nájdete na nálepke pod kapotou svojho tátoša.