Jelenia hora

Jelenia hora je vrch v Malých Karpatoch situovaný v Plaveckom krase. Svojou nadmorskou výškou 475 m n. m. sa síce neradí k najvyšším malokarpatským vrcholom, na kráse mu to však rozhodne neuberá. Veľkou výhodou tohto vrchu je aj to, že je dostupný z viacerých strán a viete si tak náročnosť túry prispôsobiť časovým aj kondičným možnostiam.

Na toto miesto sa vybrala aj naša blogerka Tami, ktorá so svojou rodinou rada navštevuje výnimočné miesta.

Východiskovým bodom pre túru na Jeleniu horu je obec Plavecký Mikuláš. Pre tých, ktorí sa sem vyberú autom je k dispozícii parkovisko pri kostole, zopár miest nájdete aj pri neďalekom obecnom úrade.

Najrýchlejšia cesta k Jelenej hore vedie priamo z parkoviska po žltej značke. Približne 2 km pôjdete najprv po asfaltovej, potom po poľnej ceste s takmer zanedbateľným stúpaním. Následne sa dostanete na rázcestie Pod Jeleňou horou, kde sa značka mení na zelenú a stáča smerom doľava a prudko do kopca. Po pár sto metroch však už začne ponad stromy vykúkať Plavecký hrad a vy si môžete začať užívať prvé výhľady. Cesta ďalej vedie popri lese a dovedie vás až na samotný vrchol kopca. Celkovo vám cesta nahor zaberie približne hodinku. Výhľady sú odtiaľ skutočne prekrásne. Po vydýchaní sa môžete vrátiť buď tou istou trasou alebo pokračovať po zelenej značke k vrchu Javorinka, kde nájdete posed a lavičku s tiež krásnym výhľadom na Kršlenicu.

Ďalšou z možností, ako sa dostať k Jelenej hore, je vydať sa na túru z Plaveckého Mikuláša po zelenej značke. Trasa je dlhšia avšak cestou miniete zaujímavú malokarpatskú jaskyňu Deravá skala, horáreň Mon repos a cez Kubašovú a spomínanú Javorinku dorazíte až k Jelenej hore, odkiaľ sa viete vrátiť späť do Plaveckého Mikuláša. Tento okruh vám zaberie približne 3 hodiny.

Lajk od maminy Tami

Možností ako sa dostať k Jelenej hore je viacero. Môžete sa sem vydať aj z Plaveckého Mikuláša cez Kršlenicu či z Plaveckého Podhradia cez Plavecký hrad. V týchto prípadoch si ale na túru treba vyhradiť viac času.