Tri kríže

Ak ste dostali chuť na krátku prechádzku v Malých Karpatoch, na konci ktorej vás potešia pekné výhľady na okolie, skúste výlet ku Trom krížom nad obcou Pernek. Ide doslova o krátku túru, ktorú zvládnu aj menšie deti. Cesta na kopec vám nezaberie viac ako polhodinu. Kopec by sa tak dal označiť aj za akési pútnické miesto. Založené bolo údajne v roku 1803 a kedysi tu vraj upaľovali čarodejnice. Či sú tieto povesti pravdivé nevieme, vrch Tri kríže však ponúka krásne výhľady na Borskú nížinu a okolie Perneku.

Na toto miesto sa vybrala aj naša blogerka Tami, ktorá so svojou rodinou rada navštevuje výnimočné miesta.

Kopec s označením Tri kríže sa nachádza nad obcou Pernek, tu sa začína aj výlet k nemu. Zaparkovať sa v obci dá buď pri obecnom úrade alebo pri kostole. Hoci cesta ku Trom krížom bola v minulosti údajne značená, dnes k nej už oficiálna turistická značka nevedie. Z parkoviska sa najprv vydajte po žlto-modrej značke. Žltá značka sa po chvíli odpojí, pokračujte teda ešte pár metrov po modrej smerom na Podbabskú dolinu.

Na prvej odbočke doprava opustite modrú značku a pokračujte ďalej pomedzi domy až sa dostanete k mostíku, po ktorom prejdete na druhú stranu potoka. Pokračujte po ceste k miestu, kde sa križuje viacero ciest. Vtedy odbočte vľavo a pokračujte v stúpaní do kopca. Sledujte pritom okolie, sem-tam sa na strome objaví značka troch krížov, prípadne obrázky svätých. Tesne pod vrcholom treba odbočiť doprava, nasleduje pár záverečných metrov mierne do kopca a ste na vrchu Tri kríže.

Lajk od maminy Tami

Miesto pôsobí trochu tajomne, jeho dominantou sú tri železné kríže s výškou takmer 5 metrov. Okrem toho sa tu nachádza aj malá kaplnka a popod kríže vedie úzka cestička dvom malým jaskynkám plných rôznych náboženských predmetov a sviečok.