1) Know-how
Koučing, založený na skúsenostiach z oblasti výučby aj psychológie.
Jednoducho a prirodzene, bez prílišnej analýzy, podobne ako sme sa učili rodný jazyk. Hodiny s lektorom, s ktorým sa cítite dobre, a ktorému
viete ukázať svoje slabé miesta. On Vám, vďaka jeho empatii a schopnosti
pracovať s realitou, pomôže k napredovaniu.
Pri práci so študentom sa zameriavam na okamžité použitie, takže na hodinách budete hovoriť viac vy, než ja. Gramatika prichádza akoby
mimochodom, určite sa pri nej priebežne zastavíme, ale našim hlavným
cieľom zostane vaša praktická schopnosť reagovať a intuitívne
vytvárať. Vhodným sprievodným slovom a otázkami smerujem študenta
k pohode a sebadôvere, k uvedomeniu si gramatických alebo iných
súvislostí, a k zopakovaniu práve preberaného učiva. Učebné materiály
zdarma sú samozrejmosťou. Je to pomerne rýchla cesta. Od začiatku na akceptovateľnú komunikatívnu úroveň sa môžete dostať za jeden rok,
z jednej oficiálnej úrovne do druhej behom 3 až 6 mesiacov. Riešením je
hovoriť a hovoriť. Bez ohľadu na podmienky, či stav mysle :) Čokoľvek
nového sa naučíte, okamžite začnete používať v praxi.
2) Prístup
Otvorený a veľmi flexibilný prístup k študentom, k dosiahnutiu ich
cieľa, a k učeniu ako takému. 98 % študentov vyjadrilo komplexnú
spokojnosť s kvalitou absolvovaného jazykového
zážitku. 30% mojich študentov a študentiek absolvujú vzdelávanie
vo dvojici spolu s kamarátom/kou.
Komplexnejšia príprava študenta, prepojenie s praxou,
rešpektovanie osobnosti a individuálneho tempa každého študenta,
neformálny a rovnocenný vzťah medzi učiteľom a študentom, vysoká
efektívnosť učenia:
- Montessori Pedagogika (predpokladá, že študent je sám schopný sa intuitívne rozvíjať, ak má k tomu podporné prostredie)
- Open Learning (prispôsobuje sa slobode študenta, ktorého jeho
vlastné rozhodovanie o procese lepšie motivujú)
- Projektové Vyučovanie (učiteľ je konzultantom pri študentovom
samostatnom riešení projektu/úlohy/cvičenia)
- Tvorivá Dramatizácia (rozvoj sociálnych rolí, zvýšenie
kreativity a EQ, uvedomenie si vnútorných procesov v komunikácii)
- Kooperatívny Priebeh (skupina študentov úzko spolupracuje
navzájom, učiteľ je členom tímu podobne ako študent)
- Brainstorming a Argumentácia (pokročilejšia forma konverzácie,
využívajúca konštruované argumenty)
- E‑Learning (asistovaný virtuálny kontakt, učebné materiály,
on-line vzdelávanie: email, skype, facebook)
3) Inšpiratívnosť
Veľa jazykoviek Vás bude presviedčať, že práve ich systém je ten
najlepší, že práve oni majú tých najkvalitnejších lektorov, a že ich
skúsenosti a referencie dokazujú, že len a len oni Vám vedia najlepšie
pomôcť dostať sa k požadovanému výsledku Vášho snaženia. Takými
argumentami udržujú Vás, laickú verejnosť, vo viere v ich spasiteľskú
rolu. Avšak pravda je taká, že bez určitej pravidelnej psychickej námahy,
memorovania, a duševnej práce v cudzom jazyku, ktoré si evidentne budete
musieť odmakať v súkromí a voľnom čase, sa proste k výsledkom
nedopracujete. V konečnom dôsledku je to na Vás a nie na učiteľovi, či
pokročíte, a do akej miery. A v konečnom dôsledku je takmer úplne
nepodstatné do akej jazykovky a k akému učiteľovi sa prihlásite :)
Ak sa rozhodnete pre súkromky, samozrejme zaváži aj učiteľova schopnosť
vás silou svojej osobnosti inšpirovať a motivovať. Podotýkam
k Vašej vlastnej práci :) Ak sa rozhodnete pre skupinku, zaváži ešte aj to, či a nakoľko si medzi sebou utvoríte uspokojujuce sociálne väzby a zážitky. Ak sa rozhodnete pre rodeného hovorcu (cudzinca bez znalosti
slovenčiny), zaváži jeho schopnosť pedagogicky pracovať s vlastným
jazykom, a vysvetliť Vám problém alebo jav tak, aby ste ho pochopili aj bez
slovenčiny. No aj tak nič nezaváži viac, než vaše vlastné
rozhodnutie sa veci venovať tak, aby ste dosiahli výsledky. Ak si
myslíte, že k tomu potrebujete lektora, som Vám k dispozícii. Ak to
zvládnete sami, o to lepšie pre vás :)
4) Certifikáty a iné výkazy
No áno. Certifikáty úrovne C2 (angličtina + španielčina).
No nie som si úplne istý, či niečo dokazujú alebo ukazujú. Podobne ako
maturita, alebo diplom vlastne o odbornosti, kvalite, komplexnosti, hĺbke,
životnej kompetencii, humore, nebodaj zodpovednosti, či morálke neukazujú
v podstate takmer nič. Na Vašom mieste by som sa určite zameral viac na to,
či sa v prítomnosti lektora cítite dobre, aktívne a živo, či Vás
cvičenia a rozhovory s ním inšpirujú, posúvajú do nových oblastí a zážitkov, či je v procese učenia/školenia otvorená komunikácia oboma
smermi tak, aby ste okrem prijímania informácií mali priestor aj na praktizovanie. Či vám vie ponúknuť ten správny zážitok. Alebo či je
schopný sa Vám primerane prispôsobiť v čase, prístupe, tempe, zameraní,
cene. Prípadne, či výsledkom je naozaj vaša zlepšená praktická
realizácia v teréne.
5) Referencie
K mojim klientom patria zamestnanci, ale aj manažéri obchodných
spoločností. Študujú so mnou športovci, marketéri, programátori, umelci,
podnikatelia, rovnako aj bežní ľudia alebo študenti (obete) našeho
školstva. Verím, že to so mnou skúsite aj vy :) Prajem Vám veľa
úspechov.
|