Ak túžite po skutočnom zážitku alebo chcete obdarovať svojich blízkych originálnym darčekom, preneste sa do histórie a ponorte sa do zážitkových letov s atmosférou vzdušných súbojov z II. svetovej vojny. Lietadlá v maskáčovovom a vojenskom rovnošate imitujú bojové Messerschmitty či sovietsky Jakovlevov Jak.
Môžete si vybrať let bojovým lietadlom pre 1 osobu, alebo dvoma či troma lietadlami, kedy vám bude predvádzaná bojová zostava a simulácia náletov. Pokiaľ túžite po väčšej dávke adrenalínu, pripravili sme pre vás ukážku akrobatického letu. Pri akrobacii sa môžete tešiť na strmé stúpanie, ostré zatáčky, výkruty, pády i otočenie dolu hlavou. Pocítite tiež obrovské preťaženie, ktoré však pilot prispôsobí vašim požiadavkám. Pokiaľ si chcete vychutnať let v jednom lietadle spoločne so svojimi blízkymi, ponúkame vám variantu č. 5, ktorá zahŕňa let pre 3 osoby v civilnom lietadle OM air.
Vyberte si z variantov:
Variant 1: Let bojovým lietadlom pre 1 osobu s video záznamom
Variant 2: Let bojovým lietadlom pre 2 osoby (dve lietadlá) s video záznamom
Variant 3: Let bojovým lietadlom pre 4 osoby (štyri lietadlá) s video záznamom
Predlohou kamufláže tohoto lietadla je Messerschmitt Bf-109 G-4/R-6, W.Nr. 19 347, žltá 9, jedno z najznámejších stíhacích lietadiel 13/JG52, slovenskej letky zaradenej do JG52 počas bojov na východnom fronte.
Lietali na ňom viacerí slovenskí stíhači. Najúspešnejší zo slovenských stíhačov Ján Režňák na ňom uskutočnil niekoľko bojových letov a získal na ňom sedem z celkového počtu 32 zostrelov. Stroj používali aj príslušníci 2. frontovej garnitúry letky 13.
Stroj mal štandardnú kamufláž nepravidelných polí farieb RLM 74, 75 a RLM 76. Vrtuľový kužeľ mal namaľovaný biely, modrý a červený pruh, trikolóru, ktorá označovala príslušnosť k slovenskej letke. Horné motorové kryty boli pretreté tmavozelenou farbou a doplnené nepravidelnými pruhmi RLM 02.
Ako predloha kamufláže tohoto lietadla poslúžil Messerschmitt Bf-109 F-2, W.Nr. 5749, na ktorom lietal Kdr. III/JG52 Obltn. Hans „Assi“ Hahn a zobrazuje tento stroj z obdobia jesene roku 1941, keď bola III/JG52 dislokovaná na Juhofrancúzskom Caen. Tak ako zobrazujú symboly zostrelov na smerovke, v tomto období mal „Assi“ Hahn na svojom konte 31 z celkového počtu 108 zostrelov.
Stroj bol kamuflovaný štandardnou kamuflážou tohoto obdobia pozostávajúcou z farieb RLM 74, RLM 75 a RLM 76 doplnenou u nemeckých lietadiel veľmi neobvyklou červenou na motorovom kryte a smerovom kormidle. Obvykle sa pre jednoduchšie odlíšenie od lietadiel protivníka v nemeckej armáde používala pre tento účel žltá. Ďalej toto lietadlo nieslo rozlišovacie znaky veliteľa III/JG 52, štylizované R v znaku erbu a hlavu kohúta-symbol ktorý niesla väčšina lietadiel „Assiho“ Hahna.
Toto lietadlo našlo svoj vzor v Messerschmitte Bf-109E-4, údaje o výrobnom čísle sa nedochovali, ktorý patril do výzbroje II/JG54 počas nasadenia tojto jednotky v prospech operácie Barbadossa na Balkáne v lete 1941. Pilotom tohoto lietadla bol Leutnant Peter Paul Steindl, ktorý tam pôsobil ako Gruppenadjuntnant II/JG54.
Tak ako mnohé iné lietadlá JG54 bolo aj toto namaľované neobvyklou kamuflážnou schémou na bokoch trupu a pre ľahšiu identifikáciu bol motorový kryt a smerové kormidlo natreté žltou farbou. Lietadlo nieslo aj znak II/JG54.
Jakovlev Jak-52 je sovietske cvičné a športové lietadlo z roku 1976, ktoré je zmodernizovaným typom Jakovlev Jak-50 upraveným na dvojmiestnu verziu. Sériová výroba začala v roku 1979. Výrobou lietadla v rámci RVHP a armád Varšavskej zmluvy bol poverený letecký závod v Bacau v Rumunsku, kde Jaky-52 vyrábala firma Aerostar.
V roku 2004 bol v Rusku zalietnutý modernizovaný typ Jak-52M. Lietadlo sa vyrába do súčasnosti a je častým zjavom v západnej Európe, USA, ako aj v ostatných vyspelých krajinách celého sveta.
Dobrý zdravotný stav – bez srdcových a cievnych problémov alebo iných vážnych chorôb (pri ukážke akrobatického letu preťaženie dosahuje +/-3G, pri plnoakrobatickom lete až +/-6–8G). Osoby mladšie ako 18 rokov môžu letieť len so súhlasom rodiča alebo zákonného zástupcu. Vzhľadom na bezpečnosť sa lieta len za priaznivého počasia. V prípade nepriaznivého počasia bude dohodnutý náhradný termín letov.
RetroSkyTeam vystupuje na leteckých dňoch, spoločenských udalostiach a rekonštrukciách vojenských bojov na Slovensku aj v Čechách. Všetci piloti RetroSkyTeam sú členovia aeroklubu Košice a predvádzajú majstrovstvo pilotáže týchto lietadiel jednotlivo ale aj v skupinách. Z letu si naviac môžete odniesť videozáznam (okrem variantu č. 5) , ktorý po absolvovaní letu dostanete spolu s certifikátom a Váš zážitok si tak môžete ešte dlho pripomínať.