Zľavomat prekročil miliónový obrat. Najviac sa predávali fotodarčeky a móda

Zľavový portál Zľavomat.sk dosiahol v minulom mesiaci prvýkrát na tržby cez milión eur. Medziročne ide o 93 percentný nárast. Server funguje na slovenskom internete dva roky, počas ktorých získal približne 150 tisíc zákazníkov a predal viac než 561 tisíc produktov.

Medzi najpredávanejšie produkty v novembri patrili fotodarčeky a tovar z kategórie móda a luxus. Porovnanie so sesterským zľavovým portálom Slevomat.cz ukazuje na zaujímavé rozdiely v správaní Čechov a Slovákov.

„Česi si potrpia na praktickosť, Slováci zvažujú aj brand. Česi pri kúpe zľavneného pobytu rozmýšľajú, do ktorého mesta ísť, Slováci kontrolujú aj pohodlie a služby v hoteli,“ uviedol riaditeľ Slevomat Group Peter Irikovský.

Obrat Zľavomatu za celý rok 2012 by mal dosiahnuť na sumu 11 miliónov eur. Podľa odhadov agregátora zliav odpadnes.sk sa tržby všetkých slovenských zľavových portálov vyšplhajú k čiastke 40 miliónov eur. Pre porovnanie, tržby najväčšieho svetového zľavového serveru Groupon sa v roku 2011 dostali približne k hranici 1,24 miliardy eur.

„Tento rok sú v kurze najmä cestovanie a pobyty vo Vysokých a Nízkych Tatrách v priemernej konečnej cene 120 eur,“ popisuje správanie slovenských zákazníkov riaditeľ odpadnes.sk Peter Kulich. Medzi ďalšie zľavové portály na Slovensku patria napríklad zlavadna.sk, vykupto.sk, shopcity.sk či zabagatel.sk.

11. decembra 2012