Ženy nakupujú zľavy najmä na skrášlenie a relax, muži vyhľadávajú zážitky

BRATISLAVA 6. marca 2015 – Slovenské ženy sa nespoliehajú na sviatky, ako je MDŽ či narodeniny a meniny, odmeňujú sa darčekmi samy po celý rok. Vyplýva to z aktuálneho prieskumu najväčšieho zľavového portálu Zľavomat o nákupných zvyklostiach mužov a žien. „Dámy na Zľavomate vyhľadávajú viac ponúk pre seba, ako sú napríklad ponuky na skrášľovanie či wellness a relax, muži viac kupujú cestovanie, jedlo,  pitie a zážitky aj pre viacerých ľudí,“ prezradil Aleš Mlátilík, riaditeľ najväčšieho zľavového portálu Zľavomat.sk, ktorý patrí do nadnárodnej skupiny Slevomat Group.

O zľavy sa zaujímajú viac ženy

Typická zákazníčka zľavového portálu je žena vo veku od 25 do 40 rokov s jedným alebo dvoma deťmi. Za rok ženy na Zľavomate kúpia vyše 320 – tisíc kupónov v priemernej hodnote okolo 40 eur. Zatiaľ čo pri vzniku Zľavomatu v roku 2010 tvorili ženy menšinu – 40 % zákazníkov, aktuálne s 52 % prevažujú. „Dôvodom je aj to, že sme do ponuky v posledných rokoch zaradili viac módy, ale stále platí, že muži sú odvážnejší pri skúšaní nových vecí a ponúk – to sa týka aj zľavových portálov pri ich vstupe na slovenský trh. Preto spočiatku na Zľavomate nakupovali zväčša muži,“ dodal A. Mlátilík.

Ženy sa rady skrášľujú, muži viac cestujú

Ženy si darčeky pre seba hľadajú najmä v sekcii krása, zdravie, wellness a relax. Z módy ich zaujíma najmä jedinečný – dizajnový tovar, no nepohrdnú ani zaujímavými pobytmi. Ponuky si vyberajú najmä podľa značky partnera, najlepšie sa predávajú masáže, procedúry na chudnutie, ošetrenie pleti, nechtov a procedúry v dĺžke 90 – 120 minút, ktoré obsahujú viac ošetrení v jednom. Naproti tomu muži investujú najviac do cestovania, dobrého jedla a pitia a v porovnaní s nežnejšími polovičkami kupujú viac ponúk zo sekcie vzdelávanie. „Ženy sú aj prísnejšie zákazníčky – tovary a služby reklamujú častejšie než muži. Ak je reklamácia náročnejšia, obyčajne až vtedy sa do procesu zapojí aj muž. Páni sa sťažujú najčastejšie na služby spojené s mužskými záležitosťami, ako je napríklad čistenie či prezutie auta, no vedia reklamovať aj masáže,“ doplnil A. Mlátilík.

Nakupujeme najviac v strede týždňa

A čo majú ženy a muži spoločné pri nakupovaní zliav? Deň a hodinu nákupu. Muži aj ženy najviac nakupujú online v stredu a najmenej v sobotu. „Zaujímavé je, že väčšina nákupov na Zľavomat.sk prebehne okolo 10. hodiny doobeda počas pracovnej doby a ďalší nápor zažíva portál večer – okolo 21. hodiny, keď sa pre väčšinu ľudí začína relaxačná fáza dňa a po celom dni majú chuť sa odmeniť,“ dodal A. Mlátilík.

6. marca 2015