Pôvodná ponuka už vypršala, ale nevadí. Mrknite na túto od rovnakého podniku.
Vstupenka na divadelné predstavenie OPITÍ, ÍDOMENEUS alebo VZKRIESENIE
Nenechajte si ujsť nové ponuky podniku Mestské divadlo Žilina
Postrážime, aby vám už žiadna nová ponuka neutiekla.
Upozorniť na nové ponukyNenechajte si ujsť nové ponuky podniku Mestské divadlo Žilina
Postrážime, aby vám už žiadna nová ponuka neutiekla.
Upozorniť na nové ponukyPrihlásením k odberu vyjadrujete súhlas s podmienkami použitiaZlavomat.sk. Prečítajte si taktiež informácie o tom, ako spracovávame osobné údaje.
Upozornenie nastavené
Podobné ponuky, z ktorých si určite vyberiete
Prehľad ponuky
Ktoré bude to vaše pravé aprílové? Keď sa neviete rozhodnúť, vyberte si všetky! :)
Súčasný text jedného z najrešpektovanejších osobností ruskej drámy, výnimočného i rozporuplného Ivana Vyrypajeva Opití spája niekoľko osudov v jeden večer. Obyčajní ľudia, opantaní chvíľou slobody a pravdy, prežívajú v alkoholickom opojení momenty, ktoré posúvajú hranice, menia ich životy a vytvárajú množstvo komických, no mrazivo úprimných situácií. Na dne pohárika sa ukrýva tá najzákladnejšia túžba. Túžba po láske, pravde, po niečom ozajstnom a intenzívnom. Hra Opití je jedinečným a odvážnym pokusom pozrieť sa na človeka v momente, keď sa cíti zraniteľne a božsky zároveň. V momente opojenia ducha a oslobodenia mysle – pretože stúpajúce množstvo vypitého alkoholu robí z obyčajných ľudí prorokov, schopných vidieť pravdu a aspoň nachvíľu sa dotknúť skutočnosti. Vyrypajevova hra zaujme nielen svojím názvom a odvahou napísať text, v ktorom sú všetky postavy počas celej hry v značnom alkoholickom opojení. Odvážne sú najmä samotné názory, ktorých sú Vyrypajevovi opití hrdinovia nositeľmi. Vyrypajev sa pohráva s myšlienkou, že Boh sa prihovára k svetu cez tých, ktorí sú opití. Režisér Eduard Kudláč o mimoriadnosti Vyrypajevovho textu uviedol: „Celý čas sú postavy prechádzajúce príbehom opití, nie sú to však postavy závislé na alkohole. Sú to ľudia, ktorým autor potreboval rozviazať ústa. Vzťahy a kontexty týchto ľudí sa alkoholom rozplynuli do hmly. To znamená, že títo ľudia nie sú ukotvení ani vo vzťahoch, ani v nejakom priestore, ani v nejakých dôsledkoch svojich činov. Nachádzame sa v stave absolútnej prítomnosti, a tým pádom aj v stave absolútnej artikulácie tých najvnútornejších problémov, ktoré s nimi idú. Vyrypajev použil metaforu, že Boh rozpráva ústami opitých, že vlastne v stave absolútnej opitosti človek stráca nielen zábrany, ale aj svoj existenciálny kontext. To znamená zodpovednosť voči svojim činom, zodpovednosť voči tomu, čo poviem. A to je podľa mňa nesmierne zaujímavé, pretože sa dostávame do dialógov, ktoré priamo riešia problém. Nezaoberajú sa dôsledkami alebo kontextom tých problémov.“ |
Divadelné predstavenie ÍDOMENEUS
Jeden z najuvádzanejších súčasných nemeckých dramatikov Roland Schimmelpfennig oživuje vo svojej hre antický mýtus o krétskom kráľovi Ídomeneovi, ktorý sa po desiatich rokoch vojny vracia víťazne domov z vyplienenej Tróje. Blízko krétskych brehov však zastihne jeho loďstvo silná búrka a on, aby sa zachránil, prisľúbi obetovať božstvám mora prvú živú bytosť, ktorú na Kréte stretne. Keď však na jedinej lodi, ktorá sa v búrke nepotopí, pristane na domovskom brehu, prvý, koho uvidí, je jeho vlastný syn Idamantes. Schimmelpfennig v hre invenčne a súčasným jazykom rozohráva rôzne variácie tradovaného mýtu. Obrazmi vášne, zrady a krvavej obety nečakane preblesne prekvapivý humor. Alternatívne verzie príbehu, ktoré sa dopĺňajú alebo si navzájom protirečia, sa na javisku vynárajú prostredníctvom mnohohlasého zboru, ktorý evokuje antický chór. Autor z jednotlivých hlasov chóru a rôznych nití príbehu rafinovane splieta dramatickú báseň s otvoreným, nejednoznačným koncom. Osudový sľub a to, čo po ňom nasledovalo (ale aj to, čo mu predchádzalo), sú pre Schimmelpfenniga zároveň príležitosťou, ako nastoliť otázky, ktoré presahujú konkrétny mýtus a dotýkajú sa univerzálnej ľudskej existencie. |
Divadelné predstavenie VZKRIESENIE
Vzkriesenie autora Daniela Doubta prináša inteligentný humor, miestami možno trochu drsný a suchý. Ústrednou témou je tu osudovosť lásky a viera v Boha. Vtipná hra je plná slovnej komiky a situačných gagov a tiež odkazov skrytých pod povrchom banálneho príbehu. Avšak táto banalita je tu podaná s iróniou a vzápätí prevrátená na ruby a prekvapujúco vystupňovaná do polohy odporujúcej logike. Vzkriesenie sa odohráva v ruskom vydavateľstve, ktoré je existenčne závislé na slávnom spisovateľovi, ktorého knihy vydáva. A práve tento človek stagnuje. Až po uši zaľúbený do šéfky vydavateľstva je však ochotný pokračovať v práci a písať. Písať na jej nahé telo nový román, a to doslova. Alebo nás napríklad udivuje vrátnik, ktorý verí, že ho celý život miluje žena, ktorú pozoruje iba z diaľky. Jednoznačný „prípad“ pre múdreho psychológa, ktorý má v prípade takéhoto čudáctva úplne jasno, rovnako ako vo veciach lásky. Vzťahy ôsmich hrdinov príbehu pripravia prekvapivé rozuzlenia. Niektorí prežívajú stavy ako na hojdačke, kolíšu sa z rozumnosti do neuveriteľna a zas späť a iných intuícia neochvejne vedie k viere v božiu prozreteľnosť. Hru uvedie Mestské divadlo Žilina s finančnou podporou Nadácie Tatra banky. |