Poznávací let vetroňom LET L-23 SUPER BLANÍK s možnosťou pilotovania
Prehľad ponuky
Človek sa môže tešiť každý deň z maličkostí, ktoré mu prináša bežný život. Raz za čas je však skvelé tešiť sa aj z veľkých zážitkov, na ktoré nikdy nezabudnete. Let vetroňom nepochybne patrí do tejto kategórie.
Užite si úchvatný výhľad, preleťte ponad najväčšiu kostolnú vežu v strednej Európe v Spišskej Novej Vsi a spoznajte z vtáčej perspektívy historickú Levoču, ktorá je zapísaná na zozname svetového kultúrneho dedičstva UNESCO. Ak si trúfnete, tak si môžete vyskúšať aj pilotovanie.
Váš let sa začína na letisku v Spišskej Novej Vsi. Na výber máte dva varianty s rôznou dĺžkou letu. Súčasťou zážitku je aj krátka inštruktáž, počas ktorej sa zoznámite s vetroňom a dozviete sa dôležité informácie o bezpečnosti.
Náš tip: Hľadáte jedinečný darček pre milovníka lietadiel či dobrodruha? Ste na správnom mieste!
Akým lietadlom poletíte?
LET L-23 SUPER BLANÍK je dvojmiestny celokovový vetroň s hornoplošnou konštrukciou, ktorý je určený najmä pre pilotný výcvik, vrátane nácviku vyššej pilotáže. LET L-23 SUPER BLANÍK je bezmotorové lietadlo so štíhlym trupom a veľkým rozpätím krídel.
10-minútový let vetroňom štartuje pomocou navijaka, ktorý sa vo výške cca 500 m na zemou odpája. 20-minútový let vetroňom začína pomocou aerovleku. Vetroň je ťahaný na lane za motorovým lietadlom, ktoré ho dostane do vzduchu (do výšky cca 1000 m). Počas letu sa využívajú stúpavé termické prúdy a kĺzavý let, rovnako, ako pri krúživom lete dravých vtákov. Doslova tak môžete „vidieť svet z vtáčej perspektívy“.
Prečítajte si viac o tzv. termickom lietaní (TU kliknite)
Termické lietanieIde o formu letu, pri ktorej lietajúce objekty využívajú stúpavé prúdy. Vďaka tomu majú schopnosť zostať vo vzduchu bez akéhokoľvek dodatočného zdroja energie, bez napájania motora v prípade lietadiel, alebo bez mávania krídel v prípade vtákov. Stúpavé prúdy sú priestorovo a časovo lokalizované časti atmosféry vytvorené slnečným žiarením ohrievajúcim zem. Zohriaty vzduch potom stúpa v stĺpcoch, ktorý sa v tomto smere pohybuje rýchlosťou v rozsahu 1–10 m/s. Práve tieto prúdy udržiavajú lietadlo do vzduchu a umožňujú mu „kĺzať“ vzduchom. |
Zaujímavosti o lietadle LET L-23 SUPER BLANÍK
- Vývoj vetroňa začal v roku 1954
- Ak je obsadený jednou osobou, je vhodný aj na základnú akrobaciu
- Posádka Blaníka sedí za sebou
- Väčšina častí vetroňa je vyrobená z duralového plechu, poťah je pripevnený pomocou nitov
Dôležité obmedzenia (TU kliknite)
|