Zľavomat medzi finalistami ocenenia Via Bona za zodpovedné podnikanie

Zľavomat medzi finalistami ocenenia Via Bona za zodpovedné podnikanie

Zľavomat.sk 9. 9. 2021

Zľavomat sa stal jedným z troch finalistov ocenenia Via Bona 2020 v hlavnej kategórii Zodpovedná malá/stredná firma. Ocenenie udeľuje Nadácia Pontis spoločensky zodpovedným firmám za inšpiratívne príklady v oblasti zodpovedného podnikania a firemnej filantropie. Prestížne ocenenie má viac než 20-ročnú históriu. Víťazov ocenenia vyhlásila Nadácia Pontis 8. septembra 2021 v Novej Cvernovke v Bratislave.

Vďaka ktorým aktivitám sme postúpili medzi troch finalistov a na čo sme hrdí?

Ocenenie Via Bona

Via Bona Slovakia je jedinečné ocenenie pre firmy za inšpiratívne príklady v oblasti zodpovedného podnikania a firemnej filantropie. Viac než 20 rokov sa zameriava na vyzdvihnutie inšpiratívnych a inovatívnych projektov firiem, ktoré sú hodné nasledovania.

O ocenenie za zodpovedné podnikanie a firemnú filantropiu sa tento rok uchádzalo 50 malých, stredných a veľkých firiem so 71 nomináciami, čo je najviac od roku 2016. Nezávislé komisie rozhodli, že do finále súťaže Via Bona Slovakia 2020 postúpilo 21 z nich. V hlavnej kategórii Zodpovedná malá/stredná firma postúpili do finále tri firmy a Zľavomat je jednou z nich.

Odpromovali sme stovky unikátnych miest na Slovensku

Za posledných pár rokov prešiel Zľavomat úplnou rekonštrukciou svojej firemnej stratégie, so zameraním sa na zodpovedné podnikanie. Radi učíme ľudí objavovať nové a zaujímavé miesta na Slovensku, a to aj promovaním lokálnych regiónov, ktorým sa toľko pozornosti nedostáva. Krásne miesta na Slovensku môžete u nás objaviť v Zľavomatovej polícii, ktorá sa vysiela v programe Teleráno na Tv Markíza, na našom online magazíne i na našom youtube kanáli.

Rekordnú sledovanosť dosiahla napríklad séria videí Cesta k tradicíám, ktoré ukazuje už takmer zabudnuté remeslá, napr. šperkárstvo, drotárstvo, kulinárske zručnosti, zvonkárstvo, ručné tkanie kobercov, kováčstvo a ďalšie známe či takmer zabudnuté remeslá fyzických osôb i malých podnikateľov z daného regiónu.

Pozrieť všetky diely Zľavomatovej polície

Propagujeme tuzemský cestovný ruch

Propagovanie týchto regiónov pomáha rozvoju tuzemského ruchu, ktorý za posledné dva pandemické roky prešiel ťažkou skúškou. Z nášho portfólia ponúkaných služieb tvoria asi 80–90 % pobyty na Slovensku. Sme významným pomocníkom pri prezentácii slovenských zariadení cestovného ruchu. V období pandémie sme proaktívne reagovali na sťažené podmienky podnikania spustením viacerých kampaní, ktoré dokázali zabezpečiť cash-flow hoteliérom či reštauratérom aj v období, kedy mohli svoje služby ponúkať len v obmedzenej podobe.

Kampane síce už skončili, no vy si stále môžete pozrieť napríklad videá, ktoré s trochou nadsázky poukazujú na dôležitosť jednotlivých povolaní, ktoré v rámci cestovného ruchu fungujú (kuchár, recepčná, upratovačka atď). Aj tieto videá sú príkladom aktivít, ktoré sme vyvíjali s cieľom vyzvať verejnosť k podpore najmä domáceho cestovného ruchu a podporiť využívanie slovenských ubytovacích služieb.

Pozrieť všetky videá

Podporujeme slovenskú kvalitu

V sekcii Tovar sme vytvorili samostatnú kategóriu „Slovenská kvalita“, v ktorej prinášame zákazníkom len tovar slovenskej kvality, slovenského pôvodu. Podiel predávaného tovaru oproti tovaru vyrábanému mimo Európy sme výrazne zvýšili. Aktuálne tvorí podiel tovaru slovenského pôvodu asi 70 % z celkovej ponuky tovaru. O úspešných slovenských výrobcoch informujeme aj na našom online magazíne – podporujeme tak napr. lokálnych handmade výrobcov potravín, módnych doplnkov či kozmetiky.

Aj v tomto roku vám prinášame kopec zaujímavých noviniek. Jednou z tých posledných, je oživenie našej tovarovej ponuky o obrazy slovenských umelcov. Sledujte ponuku, každý deň v nej pribudnú diela od jedného zaujímavého umelca či umelkyne. Veríme, že vám v období negatívnych správ prinesú aspoň trochu radosti :)

Ukázať obrazy slovenských umelcov

V období pandémie sme boli na linke a nenechali vaše maily ladom

Príchod prvej vlny šírenia ochorenia COVID-19 bol pre nás novou skúsenosťou. Zákaznícke potreby sme mapovali vlastnými prieskumami, ktorých sa priemerne zúčastnilo okolo 1900 respondentov. Realizovali sme ich priamo na stránke Zlavomat.sk.

Na nové istenia a vaše potreby či obavy sme potom flexibilne reagovali viacerými riešeniami. Napr. cestovateľským ponukám sme predĺžili platnosť na ročnú a rezervácie sme premenili na otvorené vouchery. Záleží nám na tom, aby ste neprišli o žiaden na Zľavomate zakúpený zážitok. Preto sme v roku 2020 priniesli záruku bezplatného storna aj dva dni pred nástupom na pobyt.

Všetky tieto kroky sme realizovali z vlastnej iniciatívy, aby sme vás, našich zákazníkov, odbremenili od telefonátov či mailovej komunikácie. Zároveň sme aktívne komunikovali riešenie možných vzniknutých problémov priamo na našej stránke ale aj formou pravidelných e‑mailových notifikácií.

V období pandémie bolo jedným z prozákazníckych krokov aj zavedenie 100 % storna, ak ste pobyt nemohli využiť.V období pandémie bolo jedným z prozákazníckych krokov aj zavedenie 100 % storna, ak ste pobyt nemohli využiť.

Odmietame neférové taktiky a nekvalitu

Stojíme si za svojimi hodnotami. V období pandémie odmietli predávať rúška či iný hygienický tovar za navýšenú cenu. Verte, že takýchto ponúk sme mali denne niekoľko. Pritrafili sa aj kurióznejšie situácie a tak sme napr. ukončili spoluprácu s beauty salónom, ktorý sa hanlivo vyjadroval na adresu zákazníčok.

V médiách ste tiež mohli zachytiť správu o zdravotných sestrách, ktoré boli vedením sankcionované za to, že v svojej práci pristupovali bez ohľadu na postavenie ku každému rovnako. Naša firma ocenila ich poctivosť vouchermi na pobyt. Stále platným pravidlom je, že každá služba či tovar prechádza u nás dôsledným preverovaním kvality. Ponuky s nízkou kvalitou (s hodnotením pod 3,9* z 5*) už nespustíme.

Spolu s vami podávame pomocnú ruku slabším

Popri všetkých aktivitách na podporu cestovného ruchu nezabúdame ani na slabších, ktorí sú odkázaní na pomoc iných. Aj keď pandémia negatívne ovplyvnila naše podnikanie a roku 2020 sme zažili rekordný prepad tržieb, nebránilo nám to, ba naopak o to viac priestoru sme dali subjektom tretieho sektora, aby získali pomoc pre ľudí, ktorí to aj v dôsledku šírenia koronavírusu potrebovali.

Pandémia bola extrémne náročná aj pre ľudí bez domova. Vďaka vám sme občianskemu združeniu Vagus, ktoré sa venuje pomoci týmto ľuďom, venovali 4 552 €.Pandémia bola extrémne náročná aj pre ľudí bez domova. Vďaka vám sme občianskemu združeniu Vagus, ktoré sa venuje pomoci týmto ľuďom, venovali 4 552 €.

Na mieste komerčných kampaní a ponúk sa tak na našom webe i našich komunikačných kanáloch ocitli príbehy konkrétnych ľudí či skupín, ktoré potrebovali pomoc. Na tomto mieste patrí jedno obrovské a úprimné ĎAKUJEM práve vám, našich zákazníkom.

Ponuky s dobročinným rozmerom sa stáli stálou súčasťou našej ponuky a neprestávame žasnúť nad množstvom darcov, ktorých tieto charitatívne výzvy oslovujú. V roku 2020 sme takto spolupracovali s niekoľkými jednotlivcami a s 9 organizáciami, ktorým sme vďaka vám dovedna poslali 50 000 €.

Prehľad týchto organizácií a jednotlivcov a ďalšie charitatívne ponuky hľadajte na stránke www.zlavomat.sk/pomaha.

Prinášame osvetové témy

Radi dávame priestor aj témam, ktoré prinášajú dôležité informácie. V našom online magazíne ste si tak mohli prečítať napr. článok, upozorňujúci na najčastejšie mýty, týkajúce sa ochorenia COVID-19, alebo urobiť aj kvíz o separovaní odpadu či šetrení vodou. Venovali sme sa aj téme duševného zdravia, znižovaniu ekologickej stopy, prečítali ste si viac o epilepsii ale aj ľuďoch bez domova či odpade v našich riekach. Súčasťou magazínu sú aj rozhovory s odborníkmi, napríklad aj o zdieľaní obsahu na sociálnych sieťach. V prinášaní zaujímavých a spoločensky významných tém budeme pokračovať aj tento rok.

Určite sa aj tento rok môžete tešiť na Giving Tuesday, do ktorého sa minulý rok zapojili naši zamestnanci i vy. Výsledom Giving Tuesday na Zľavomate bolo 1300 darcov a viac než 100 krabíc plných lásky. Aj na tomto mieste vám patrí obrovská vďaka!

Výsledom Giving Tuesday na Zľavomate bolo 1300 darcov a viac než 100 krabíc plných lásky v rámci populárnej výzvy Výsledom Giving Tuesday na Zľavomate bolo 1300 darcov a viac než 100 krabíc plných lásky v rámci populárnej výzvy „Koľko lásky sa zmestí do krabice od topánok.“

Fialový deň bol podporou Dňa epilepsie. Občianskemu združeniu Meli-Beli, ktoré sa venuje deťom s epilepsiou, sme vďaka vašim darom venovali 4 761 €.Fialový deň bol podporou Dňa epilepsie. Občianskemu združeniu Meli-Beli, ktoré sa venuje deťom s epilepsiou, sme vďaka vašim darom venovali 4 761 €.

Spokojnosť zamestnancov je pre nás dôležitá

Posledné, nemenej dôležité zrnko v pevnej reťazi, je náš tím. Pandémia bola aj pre nás skúškou. Z pohodlia kancelárií sme prešli na home office, bolo potrebné riešiť nové situácie, organizáciu práce, spontánne debaty nahradili organizované cally. Oddelenie zákazníckej starostlivosti niektoré dni hádam ani nespalo (na tomto mieste smekám virutálny klobúk našej Lene a celému jej tímu), manažment si siahol tiež na dno síl a hádam občas aj liezol na nervy. (Ale naučili sme sa napríklad lepšie variť a vznikla z toho podarená séria videoreceptov)

Po takmer dvoch rokoch už vieme, že ako firma i ľudia sme to zvládli a vychádzame z tohto obdobia s pokorou, ponaučení, silnejší a zároveň s dlhšími vlasmi, fúzmi, bradami, lebo… veď viete.

Nájdu sa aj veci, ktoré by sa stále dali vylepšiť, ale makáme na tom. Seriózne. (Pravidelne napríklad vypĺňame anonymný dotazník spokojnosti). Ak chcete aj vy byť súčasťou tejto divokej jazdy a túžite po vlastnej stoličke v Zľavomate, dohodnite si rande s našou HR managerkou. A prísť môžete (virtuálne) pokojne aj v pyžame.

Ukážte mi voľné pozície v Zľavomate

Ako sa vám článok páčil?

Zľavomat.sk

Nové inšpirácie a zážitky na každý deň!

Hore