Ako vystavovať daňové doklady, proforma faktúry pre zákazníkov

1) Vystavuje daňové doklady Zľavomat alebo ja ako firma?

Zlavomat.sk je iba sprostredkovateľom, teda nemôže vystavovať daňové doklady pre koncových zákazníkov. Vy si iba od nás požičiavate priestor k prezentácii a pod., ale nákupy zákazníci uskutočňujú od vás. Je potrebné, aby ste doklady vystavovali vy, ako poskytovateľ služby, s ktorým zákazník uzatvára kúpnu zmluvu.

Predmetom našej spolupráce je prenájom obchodnej platformy (súčasťou ktorej je aj prenájom nášho bankového účtu, kde prijímate financie od zákazníkov), nie je teda ani možné z vašej strany vystavovať faktúru naším menom.

2) Kedy sa vystavujú daňové doklady/faktúry?

Peniaze prijímate už v okamihu, kedy je objednávka zaplatená a preto vám taktiež v tomto okamihu vzniká povinnosť odviesť daň z pridanej hodnoty. Daňové doklady teda vystavujete už v okamihu platby zákazníka.

Vo vašom rozhraní sú k dispozícií k stiahnutiu prehľady platieb, a to práve pre účel vystavovania daňových dokladov/faktúr zákazníkom a odvodu DPH. K stiahnutiu stačí v rozhraní prejsť do sekcie Vyúčtovanie a v ňom nájdete Prehľad platieb. Stlačením modrého tlačidla Prehľad jednotlivých platieb sa vám do počítača stiahne súpis všetkých zaplatených a stornovaných objednávok celej akcie.

Kľúčovým identifikátorom je číslo objednávky pod ktorým v prehľade nájdete informáciu kedy ste platbu prijali, kedy bol voucher z danej objednávky uplatnený a zahrnutý do vyúčtovania.

V prípade nákupu na firmu vám obratom zašleme e- mailovú notifikáciu ohľadom žiadosti zákazníka o vystavenie daňového dokladu za danú objednávku. Zoznam všetkých žiadostí o vystavenie daňového dokladu nájdete v odkaze Žiadosti o doklad.

Kliknutím na modrú šípku pri jednotlivých žiadostiach dôjde k zobrazeniu všetkých potrebných informácií k vystaveniu požadovaného daňového dokladu.

Čo sa týka podoby faktúry pre zákazníka, väčšina partnerov vystavuje faktúru pre zákazníka tak, že uvedie „Celkom v EUR (celková cena voucheru)“ a do riadku pod uvádza „Celkom k úhrade 0,00 EUR“ s poznámkou, že faktúra bola uhradená cez Zľavomat.sk, prípadne že bolo uhradené voucherom. Väčšinou je súčasťou poznámky aj číslo objednávky, aby bolo možné doklad lepšie dohľadať.

Po vystavení požadovaného dokladu môžete žiadosť označiť ako vybavenú.

Ako postupovať, pokiaľ si hosť vyžiada daňový doklad na mieste? Vydáte mu ho a priradíte si ho k dokladu, ktorý ste si už vystavili v okamihu, kedy zákazník voucher objednal a zaplatil.

Ako postupovať v prípade, že vystavíte zákazníkovi daňový doklad/ faktúru za nákup voucheru, ktorý nakoniec nebude uplatnený?

Po vytvorení daňového dokladu pre zákazníka vám bude daná čiastka figurovať v účtovníctve ako výnos. Pokiaľ došlo k nevyužitiu voucheru zo strany zákazníka, tak sa nevyužitý voucher premietne v plnej výške na finálnej províznej faktúre ako Zvláštna odmena poskytovateľa, pokiaľ nie je zmluvne dohodnuté inak. Vďaka tomu sa pre vás stane nákladom. To znamená, že sa nevyužitý voucher na províznej faktúre započíta oproti vami vystavenému daňovému dokladu.

3) Ako je to s províziou?

Vystaviť by ste mali daňový doklad na celú sumu, ktorú zákazník platí.

V rámci finančného vyrovnania medzi nami a vami vám posielame vašu tržbu – teda cenu voucheru mínus našu províziu. Na túto províziu vám vystavujeme províznu faktúru. Nemusíte sa báť, v účtovníctve vám to nebude robiť neplechu.

Príklad: Voucher stojí 9 €. Naša provízia je 30%, teda 2,70 €. V akcii sa predalo 100 voucherov.

Zákazníkom, vystavujete daňový doklad na čiastku 9 € (pretože cena voucheru je 9 €) a tento doklad vediete vo svojom účtovníctve. Po skončení akcie vám od nás dorazí daňový doklad na províziu (odmena za prenájom obchodnej platformy), v ktorej je zahrnutá provízia za všetky vouchery. Túto faktúru zahrniete do účtovníctva ako náklad.

4) EET účtenky- koniec podpory k 21. 12. 2022

Čo konkrétne to spôsobilo:

  • ukončenie odosielania reportov od EET na finančný úrad
  • odstránenie sekcie EET v základných údajoch akcie v partnerskom rozhraní v nových a duplikovaných akciách
  • prehľad účteniek v sekcii Vyúčtovanie v partnerskom rozhraní sa prestal plniť novými záznamami
  • zákazník už nedostáva k objednávke doklad k EET (účtenka)

5) Čo sú proforma faktúry?

Proforma faktúra nie je daňový doklad, jedná sa iba o zálohovú faktúru a do účtovníctva nespadá.

Proforma faktúra obsahuje spravidla všetky predpísané náležitosti bežného daňového dokladu. Údaje však majú len informatívny charakter a slúži ako podklad k platbe.

6) Na čo proforma faktúry slúžia?

Zákazník najčastejšie potrebuje proforma faktúru pre svojho zamestnávateľa.

7) Kto proforma faktúry vystavuje? Zľavomat alebo ja ako firma?

Pretože zákazník uzatvára kúpnu zmluvu s vami, je potrebné, aby ste vystavili faktúru so svojím IČO a ďalšími náležitosťami. Pretože zákazník objednáva na Zlavomat.sk, uveďte naše platobné údaje. Ako číslo účtu teda uveďte 4012352749/7500 (ČSOB), číslo účtu v IBAN tvare: SK8775000000004012352749, variabilný symbol získate od zákazníka, ktorý ho pozná zo svojej objednávky.

8) Môj účtovný systém neumožňuje vystavenie proforma faktúry. Čo mám robiť?

Tu nájdete vzor (vo formáte xls pre Microsoft Excel), ktorý stačí vyplniť:

Ak vám nie je čokoľvek jasné, neváhajte mi napísať na ombudsman@zlavomat.sk. 

Späť na výpis článkov

Súvisiace články


Nahoru