ICAL

Čo je to ICAL?

ICAL je štandard pre výmenu kalendárových dát, ktorý ponúka možnosť prepojenia viacerých kanálov. Vďaka napojeniu sú rezervácie zo všetkých predajných kanálov synchronizované, a preto nehrozí riziko overbookingu. Dostupnosť sa teda synchronizuje na všetkých miestach, kde predávate svoje služby (napr. Zľavomat, AirbnB, Booking.com a ďalšie).

Na koho sa obrátiť pre začatie spolupráce a ako to funguje?

Ak už využívate možnosti predaja cez Zľavomat a zároveň na iných kanáloch, ktoré majú možnosť prepojenia pomocou iCal, ale zatiaľ nemáte oba produkty prepojené, obráťte sa na svojho obchodného zástupcu Zľavomatu.

Ako prebieha prepojenie?

  • Partner a kanál (Zľavomat) súhlasia so spoluprácou a prepojením cez Termino so zapnutím ICAL.
  • Partner si v systéme Termino zapne možnosť „ICAL“.
  • Následne si v Termíne namapuje izby, pri každej izbe sú 2 polia pre Import a Export URL.
  • Do poľa „iCal import“ zadá partner iCal URL danej izby, ktorý partner získa z iného kanála, s ktorým chce vykonať synchronizáciu.
  • Naopak, z poľa „iCal export“ si partner dané URL na izbu z Termina skopíruje na miesto, odkiaľ si spravuje izbu na svojej strane (napr. Google kalendár a pod.).
  • Po zadaní všetkých URL pre všetky izby by malo byť prepojenie dokončené.
  • Blokácie, ktoré si partner vytvára v Termíne, uvidí pomocou ICAL aj na iných kanáloch, a rovnako to funguje aj opačne – pomocou ICAL vidíme v Termíne blokácie/cudzie rezervácie, ktoré má partner vytvorené na iných kanáloch.

Viac URL liniek pre import izieb:

Bohužiaľ ako Zľavomat neumožňujeme v Termíne vloženie viacerých import liniek pre jednotlivú izbu, vieme vložiť len jednu URL linku.

Existujú napríklad služby, ktoré vedia z viacerých iCal liniek vytvoriť jednu, ktorú je následne možné vložiť k nám do Termina.

Najčastejšie otázky:

  1. Zákazník žiada o storno rezervácie: Storno je možné vykonať len zo strany Zľavomatu. Zákazníka prosím nasmerujte na našu zákaznícku podporu (podpora@zlavomat.sk, tel. +421 232 117 32) alebo pošlite informáciu o storne voucheru priamo na e‑mail podpora@zlavomat.sk. My sa o všetko postaráme. Rezerváciu prosím v žiadnom prípade zo systému nemažte. Akonáhle voucher stornujeme, príde vám e‑mail s potvrdením.
  2. Zákazník chce zmeniť termín pobytu: Ak vás zákazník kontaktuje a chce termín zmeniť, môžete sa s ním rovno dohodnúť na novom termíne a termín priamo v systéme Termino zmeniť. Zmena by sa mala prepísať do partnerského rozhrania automaticky cca do 1,5 hodiny, následne si môžete v partnerskom rozhraní skontrolovať, či sa všetko správne prepísalo.
  3. Zákazník chce zmeniť typ izby: Ak chce zákazník zmeniť typ izby, zmenu vykonáte sami vo svojom systéme Termino.
  4. Čo robiť, keď mi príde e‑mail o novej rezervácii/zmenenom termíne/storne? E‑mail je len informácia pre vás a posiela sa ako potvrdenie o zmene, ktorú Zľavomat vykonal vo vašom systéme. Ak chcete mať 100% istotu, odporúčame jej vykonanie skontrolovať priamo vo vašom systéme.
  5. Čo robiť, keď chcem pridať nový typ izby alebo samotnú izbu do predaja? Novú izbu alebo typ izby si najprv pridajte vo svojom Termine pre Zľavomat, kde si ohľadom ICAL v Zľavomate všetko spravujete – teda vložíte URL pre import a URL pre export si nahráte na svojej strane, odkiaľ si izby spravujete aj pre ostatné kanály. Následne nás o pridanie izby informujte, aby sme mohli daný typ izby pridať aj z našej strany do akcie. 
Späť na výpis článkov

Súvisiace články


Hore