Čo je to ICAL?
ICAL je štandard pre výmenu kalendárových dát, ktorý ponúka možnosť prepojenia viacerých kanálov. Vďaka napojeniu sú rezervácie zo všetkých predajných kanálov synchronizované, a preto nehrozí riziko overbookingu. Dostupnosť sa teda synchronizuje na všetkých miestach, kde predávate svoje služby (napr. Zľavomat, AirbnB, Booking.com a ďalšie).
Na koho sa obrátiť pre začatie spolupráce a ako to funguje?
Ak už využívate možnosti predaja cez Zľavomat a zároveň na iných kanáloch, ktoré majú možnosť prepojenia pomocou iCal, ale zatiaľ nemáte oba produkty prepojené, obráťte sa na svojho obchodného zástupcu Zľavomatu.
Ako prebieha prepojenie?
- Partner a kanál (Zľavomat) súhlasia so spoluprácou a prepojením cez Termino so zapnutím ICAL.
- Partner si v systéme Termino zapne možnosť „ICAL“.
- Následne si v Termíne namapuje izby, pri každej izbe sú 2 polia pre Import a Export URL.
- Do poľa „iCal import“ zadá partner iCal URL danej izby, ktorý partner získa z iného kanála, s ktorým chce vykonať synchronizáciu.
- Naopak, z poľa „iCal export“ si partner dané URL na izbu z Termina skopíruje na miesto, odkiaľ si spravuje izbu na svojej strane (napr. Google kalendár a pod.).
- Po zadaní všetkých URL pre všetky izby by malo byť prepojenie dokončené.
- Blokácie, ktoré si partner vytvára v Termíne, uvidí pomocou ICAL aj na iných kanáloch, a rovnako to funguje aj opačne – pomocou ICAL vidíme v Termíne blokácie/cudzie rezervácie, ktoré má partner vytvorené na iných kanáloch.
Viac URL liniek pre import izieb:
Bohužiaľ ako Zľavomat neumožňujeme v Termíne vloženie viacerých import liniek pre jednotlivú izbu, vieme vložiť len jednu URL linku.
Existujú napríklad služby, ktoré vedia z viacerých iCal liniek vytvoriť jednu, ktorú je následne možné vložiť k nám do Termina.
Najčastejšie otázky:
- Zákazník žiada o storno rezervácie: Storno je možné vykonať len zo strany Zľavomatu. Zákazníka prosím nasmerujte na našu zákaznícku podporu (podpora@zlavomat.sk, tel. +421 232 117 32) alebo pošlite informáciu o storne voucheru priamo na e‑mail podpora@zlavomat.sk. My sa o všetko postaráme. Rezerváciu prosím v žiadnom prípade zo systému nemažte. Akonáhle voucher stornujeme, príde vám e‑mail s potvrdením.
- Zákazník chce zmeniť termín pobytu: Ak vás zákazník kontaktuje a chce termín zmeniť, môžete sa s ním rovno dohodnúť na novom termíne a termín priamo v systéme Termino zmeniť. Zmena by sa mala prepísať do partnerského rozhrania automaticky cca do 1,5 hodiny, následne si môžete v partnerskom rozhraní skontrolovať, či sa všetko správne prepísalo.
- Zákazník chce zmeniť typ izby: Ak chce zákazník zmeniť typ izby, zmenu vykonáte sami vo svojom systéme Termino.
- Čo robiť, keď mi príde e‑mail o novej rezervácii/zmenenom termíne/storne? E‑mail je len informácia pre vás a posiela sa ako potvrdenie o zmene, ktorú Zľavomat vykonal vo vašom systéme. Ak chcete mať 100% istotu, odporúčame jej vykonanie skontrolovať priamo vo vašom systéme.
- Čo robiť, keď chcem pridať nový typ izby alebo samotnú izbu do predaja? Novú izbu alebo typ izby si najprv pridajte vo svojom Termine pre Zľavomat, kde si ohľadom ICAL v Zľavomate všetko spravujete – teda vložíte URL pre import a URL pre export si nahráte na svojej strane, odkiaľ si izby spravujete aj pre ostatné kanály. Následne nás o pridanie izby informujte, aby sme mohli daný typ izby pridať aj z našej strany do akcie.